Inginerul roman care proiecteaza avioanele de lux ale miliardarilor lumii. Poveste exceptionala despre pricepere

Inginerul Gica Ilie (54 de ani) este un om pentru care aeronautica este, in aceeasi masura, si meserie, si pasiune. In tara nu erau comenzi, in strainatate nu eram cunoscuti, asa ca am inceput sa facem de toate pentru a supravietui: butoaie de bere, piese pentru razboaie de tesut si tot felul de componente industriale. Din perioada Aerostar isi aminteste despre rastimpul in care a fost seful echipei de proiectare a aripilor si ampenajelor la primul avion ultrausor romanesc in modelare 3D si a participat la realizarea replicii avionului de epoca din Al Doilea Razboi Mondial Focke-Wulf FW 190, la o comanda venita din Germania. In toamna trecuta, cand a avut loc intalnirea de 30 de ani a promotiei TCM, a decis ca este momentul sa-si exprime dragostea fata de Galati si fata de inginerie si altfel decat pana acum.

acum 46 luni (12 Mar 2016)

Inginerul Gica Ilie (54 de ani) este un om pentru care aeronautica este, in aceeasi masura, si meserie, si pasiune. Printre performantele romanului se numara si proiectul la care a lucrat pana la sfarsitul anului 2015: a facut parte din echipa care s-a ocupat de Falcon 5X, un avion de lux produs in Franta.

Gica Ilie s-a nascut in localitatea vasluiana Falciu, iar dupa absolvirea scolii generale a avut de ales, pentru a-si urma visul de a deveni inginer, intre Iasi, "capitala" culturala a Moldovei, si Galati, pe atunci capitala economica a regiunii.

Dupa cum marturiseste, a ales Galatiul, pentru ca a simtit ca liceele tehnologice si universitatea de la malul Dunarii ii poate oferi un viitor mai bun in inginerie, mai ales ca aici functionau doua dintre cele mai importante intreprinderi industriale din Romania: combinatul siderurgic (cel mai mare din Europa in acea vreme) si santierul naval cel mai modern din spatiul estic. 1, candva unul dintre cele mai importante licee tehnologice din Romania, dovada ca a dat tarii absolventi care au ajuns, apoi, nume de referinta in inginerie, perioada despre care Gica Ilie isi aminteste cu mare placere.

Dupa terminarea liceului a intrat la Facultatea de Mecanica, sectia TCM (Tehnologia Constructiilor de Masini), din Galati, pe care a absolvit-o cu o medie mare. "Pur si simplu nu mai cerea nimeni avioane"

Pentru ca isi dorea sa faca excelenta, a ales sa plece, impreuna cu sotia si cu cei doi copii, in Bacau, pentru a lucra la Intreprinderea de Avioane Bacau. FOTO colectia personala

Dupa 1990, intreprinderea bacauana s-a transformat in Aerostar, insa economia de piata nu i-a adus neaparat succesul, ba chiar lucrurile au devenit mult mai complicate, odata cu prabusirea comenzilor pentru aparate de zbor. In tara nu erau comenzi, in strainatate nu eram cunoscuti, asa ca am inceput sa facem de toate pentru a supraviet... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro