Infrangerea lui Ponta si ignorarea a doua puteri ascunse: online-ul si diaspora

De aceea, tocmai de aceea, Klaus Iohannis este atat de dator, are de demonstrat tuturor celor care i-au facilitat ascensiunea catre Cotroceni, iar Victor Ponta s-a duelat tot timpul cu..un public. Produsul hibrid rezultat nu a facut altceva decat sa intareasca ideea de a vota si de a inmulti numarul celor care nu doar ca au avut in minte ideea de like & share, ci pe aceea de a merge la sectiile de votare duminica. Pot face un pariu de pe acum: daca Iohannis va fi suficient de ferm in deciziile sale, de transparent, de aproape de romani, de decis sa schimbe radical clasa politica din Romania, de multe astfel de lucruri care conteaza, va asigur ca romanii vor iesi oricand in strada pentru el.

acum 68 luni (18 Nov 2014)

>

Daca teoria spune ca utilizatorii simt o suficienta in momentul actionarii butoanelor de socializare, cazand prada mecanismelor defularii, iata ca practica poate scoate la iveala si surprize. De aceea, tocmai de aceea, Klaus Iohannis este atat de dator, are de demonstrat tuturor celor care i-au facilitat ascensiunea catre Cotroceni, iar Victor Ponta s-a duelat tot timpul cu..un public.

Scriam imediat dupa primul tur pe blogul meu ca elementul care va cantari fantastic in turul al doilea al alegerilor va fi tocmai spatiul online, cum anume se vor misca cei doi candidati acolo, intrucat electoratul care poate face diferenta este acolo. Totul s-a adeverit, dar nu prin ceea ce au facut Iohannis si Ponta acolo, ci prin coagularea unui public dornic sa voteze impotriva prim-ministrului.

Majoritatea miscarilor pornite din online au avut ca deviza participarea in offline la vot, dar nu pentru Iohannis, ci impotriva lui Ponta. Campaniile social media au fost perfect mixate cu frustrarile si tensiunile oamenilor care au votat in diaspora, aceste caractere tari ale alegerilor 2014, care au avut de stat ore in sir la cozi parca interminabile pentru a vota, adica pentru a-si exercita un drept fundamental.

Produsul hibrid rezultat nu a facut altceva decat sa intareasca ideea de a vota si de a inmulti numarul celor care nu doar ca au avut in minte ideea de like & share, ci pe aceea de a merge la sectiile de votare duminica. Pun intre paranteze faptul ca publicul a suferit de omogenitate: iesiti in strada, la proteste, mesajele s-au diluat, s-au fragmentat, lucru foarte bine observat pe retelele de socializare de cativa dintre participanti. Armatele de useri marsaluind online s-au transformat in mase care-si exprima nemultumirile in spatiul public, acesta din urma un concept din ce in ce mai des si bine utilizat de comunitate.

In al doilea rand, televiziunile au pierdut partida viralitatii din cauza neutralitatii spatiului ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro