INFOGRAFIE Avion prabusit in Franta: Posibile cauze ale tragediei aviatice din Alpii francezi, soldata cu 150 de morti

INFOGRAFIE Avion prabusit in Franta: Posibile cauze ale tragediei aviatice din Alpii francezi, soldata cu 150 de morti

Cele mai tragice accidente aviatice de pe teritoriul francez Avion prabusit in Franta: aeronava groazei s-a prabusit 9.500 de metri in 10 minute Ce s-a intamplat cu zborul Germanwings 4U9525 Avion prabusit in Franta: Cei 16 elevi si profesorii lor se intorceau dintr-un schimb de experienta O echipa de fotbal a evitat in ultima clipa imbarcarea la bordul aeronavei Avion prabusit in Franta: O mama si fiul ei de opt luni se intorceau de la inmormantarea unei rude Un fotbalist roman si-a schimbat in ultimul moment biletul si a scapat cu viata.

acum 63 luni (25 Mar 2015)

Zborul 4U9525 s-a aflat la 11.500 de metri altitudine timp de trei minute inainte de a incepe coborarea abrupta. In cazul in care cabina s-a depresurizat echipajul de zbor este instruit sa-si puna mastile de oxigen, inainte de a face orice altceva. Odata ce si-au luat aceasta masura de siguranta, pilotii incep o coborare de urgenta pentru a aduce aeronava la 4.200 metri altitudine. In cazul in care aeronava nu a reusit represurizarea in mod corespunzator, iar pilotii ar fi putut suferi din cauza lipsei de oxigen, ei sunt instruiti sa recunoasca semnele de hipoxie si sa actioneze in consecinta. Cu toate acestea, in cazul zborului Helios 522, pilotii nu a actionat la timp si se crede ca au murit din cauza lipsei de oxigen inainte avionul sa ramana in cele din urma fara combustibil si sa se prabuseasca. Expertii aproape au exclus explozia unei bombe teroriste la mare altitudine in avionul care s-a prabusit in Franta, pentru ca in acest caz ar fi existat resturi ale aeronavei intinse pe o suprafata mai mare, cum a fost in cazul atentatului de la Lockerbie. Anchetatorii vor afla daca a fost o defectiune mecanica sau una a computerului de zbor dupa decriptarea cutiilor negre ce inregistreaza datele de zbor care masoara informatii despre viteza, altitudinea si diverse setari ale calculatoarelor aeronavei. Aceasta este o piesa esentiala de proba, deoarece va arata anchetatorilor ce se intampla inainte de dezastru si ce manevre au facut pentru a salva avionul. "A320 este primul avion de linie care a folosit o carlinga digitala, comenzile pilotilor fiind transmise la avion doar prin intermediul unor sisteme electronice, fara legaturile mecanice clasice. Cutiile negre vor ajuta si la stabilirea faptului daca pilotii au fost de vina pentru prabusirea avionului in Franta. "Echipajul nu a semnalat controlorilor de zbor niciun fel de problema, chiar daca ar fi avut suficient timp pentru asa ceva, spun expertii. Unii experti sustin ca un avion militar italian ar fi interceptat un a... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro