Incursiune in spatiul virtual al Fiscului. "Adevarul" a testat aplicatia "Spatiul privat virtual", prin care romanii isi pot verifica online situatia fiscala

Incursiune in spatiul virtual al Fiscului.

Pasul 4: introdu datele de inregistrare solicitate de sistem De asemenea, pagina de raspuns includea si mesajul: "Pentru a valida inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, este necesar sa va prezentati la orice administratie fiscala de pe raza Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, in termen de 10 zile de la data primirii acestui mesaj, impreuna cu actul de identitate in original si cu numarul de inregistrare ce v-a fost atribuit". Functionarul imi mai spune ca de la anul sistemul va fi mai complex, ca el a fost pornit doar de o zi si ca s-au primit deja cateva mii de cereri de inregistrare, ca si ei experimenteaza pe colegi pentru a putea oferi informatii contribuabililor. 2.400 de inregistrari in prima zi Aplicatia electronica prin intermediul careia contribuabilii persoane fizice din Bucuresti si Ilfov au acces la propria situatie fiscala a primit 2.390 de solicitari de inregistrare de la lansare, luni, ora 16.30, si pana marti, ora 11.00, potrivit datelor transmise de Ministerul Finantelor.

acum 76 luni (16 Sep 2014)

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a lansat luni un sistem online, denumit "Spatiul privat virtual", prin care persoanele fizice pot afla date despre situatia lor fiscala. Platforma gazduita pe site-ul www.anaf.ro poate oferi contribuabilului, la cerere, in urma inregistrarii si autentificarii, informatii precum situatia obligatiilor de plata, nivelul contributiilor sociale declarate de angajator si decizia de impunere. Platforma este dedicata deocamdata doar personelor fizice, in cadrul unui proiect pilot pentru Bucuresti si Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore. In partea de sus a paginii, dar si mai jos, in categoria "Servicii online", sectiunea Serviciul de inregistrare/inrolare persoane fizice, se regaseste optiunea de inregistrare pentru utilizatori. Tot aici, sunt atasate instructiuni de inregistrare si utilizare pentru contribuabili, in format text si video. Pentru a evita problemele de inregistrare, instructiunile pot fi de un real ajutor.

Pasul 1: intra pe www.anaf.ro si apasa pe optiunea "inregistrare persoane fizice"

Pasul 2: apasa pe butonul "inregistrare utilizatori", dupa ce citesti instructiunile Dupa acest click, am ajuns intr-o fereastra securizata unde sunt cerute mai multe date personale necesare inregistrarii. Mai exact: prenume, nume, CNP, tip act de identitate, seria actului de identitate si numarul actului de identitate. Tot aici, exista o rubrica - "tipul de aprobare" - unde ti se cere sa optezi pentru "aprobare la ghiseu" sau pentru "verificare numar inregistrare decizie".

Pasul 3: apasa pe optiunea "inregistrare utilizatori" Intrucat nu detineam nicio decizie de impunere, am optat pentru aprobarea la ghiseu. Decizia de impunere este emisa de Fisc pentru cei care obtin venituri din activitati independente. Mai departe, pentru inregistrare, sistemul cere sa introduci un nume de utilizator, o parola, sa o confirmi, dar si o adresa de e-mail. De asemenea, trebuie sa introduci numarul de telefon... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro