Inaugurat de Tariceanu, noul pod de la Agigea este inchis

In ziua in care fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus "inaugura" partial autostrada Orastie-Sibiu, cateva zile inainte de alegerile prezidentiale din noiembrie 2014, sceneta se repeta cateva sute de kilometri mai la est. Nu stia ce inaugureaza Prezent la inaugurare, Calin Popescu Tariceanu s-a facut de ras insistand sa explice ziaristilor ca ar fi vorba nu de un pod nou, ci de reparatii la cel vechi.

acum 48 luni (1 Sep 2015)

In ziua in care fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus "inaugura" partial autostrada Orastie-Sibiu, cateva zile inainte de alegerile prezidentiale din noiembrie 2014, sceneta se repeta cateva sute de kilometri mai la est.

Cu cateva luni inainte de termenul pana la care pot fi decontati banii UE, noul pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra care ar trebuie sa lege Portul Constanta la reteaua rutiera nationala nu este definitivat. Cu cateva zile inainte de alegerile prezidentiale din noiembrie 2014, noul pod a fost testat cu convoaie grele de camioane in prezenta camerelor de luat vederi si, desigur, a unor personalitati politice printre care presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, Liviu Dragnea, vicepremier la acel moment si Radu Mazare, primar al Constantei.

Nu stia ce inaugureaza

Prezent la inaugurare, Calin Popescu Tariceanu s-a facut de ras insistand sa explice ziaristilor ca ar fi vorba nu de un pod nou, ci de reparatii la cel vechi.

De ce nu este gata podul

Oficial cauza intarzierilor este lipsa unor reazeme definitive pe care sa stea tablierul podului. "Intarzierile au fost cauzate de livrarea cu intarziere a reazemelor de catre firma Freyssinet in urma disputelor avute de aceasta cu firma ce le fabrica.

Mai mult nu este terminata nici breteaua de legatura a podului la DN 39A, realizata de firma Bilfinger. Exista promisiuni ale acestei companii ca lucrarile de racordare a podului se vor incheia pana la finele anului, ne-au mai declarat sursele citate. Podul ar fi stricat

Pe fondul lipsei de transparenta de care a dat dovada conducerea Administratiei Porturilor Maritime Constanta, beneficiarul lucrarii, nu au intarziat sa apara speculatiile. Potrivit sitului de stiri dezvaluiri.ro care citeaza surse din cadrul IPTANA, prestigios institut de proiectare in domeniu, podul ar fi suferit deformatii poate ireversibile ca urmare a faptului ca testele dinamice ar fi fost facute gresit. "In astfe... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro