In Romania, nu e nimeni acasa. In caz de urgenta, lasati un mesaj

In Romania, nu e nimeni acasa. In caz de urgenta, lasati un mesaj

Capitolul respectiv de carte despre caracteristicile esentiale ale non-guvernarii trebuie sa inceapa neaparat cu exoticul episod al celor 3 ore in care Primul Ministru al Romaniei a refuzat orice contact telefonic cu Presedintele Romaniei, rupand astfel lantul de comanda si control considerat, in principiu, in tarile partenere cu noi, coloana vertebrala a sistemului colectiv de aparare si securitate. Iata insa, prin episodul din Israel, al doilea centru de comanda din Romania spue raspicat diplomatiei comune europene ca, cel putin pe subiectul atat de fierbinte al mutarii ambasadei la Ierusalim, Guvernul nostru intra in conflict constiututional cu Presedintia si ca, in definitiv, cine si de ce se baga si cu ce drept peste dreptul nostru suveran.

acum 71 luni (29 Apr 2018)

>

Iar acest capitol se scrie acum, cu elemente exceptionale si complet novatoare in practica vietii politice si administrative a unei tari membre NATO si UE. Nu e nici un fel de exagerare, din pacate este o realitate trista si va trebui sa fim si noi pregatiti sa ne asumam consecintele ce urmeaza sa se faca simtite foarte curand.

Capitolul respectiv de carte despre caracteristicile esentiale ale non-guvernarii trebuie sa inceapa neaparat cu exoticul episod al celor 3 ore in care Primul Ministru al Romaniei a refuzat orice contact telefonic cu Presedintele Romaniei, rupand astfel lantul de comanda si control considerat, in principiu, in tarile partenere cu noi, coloana vertebrala a sistemului colectiv de aparare si securitate.

Al doilea episod este conflictul real si sever intre Presedentie, Guvern si Parlament privind modul in care se concepe si se duce politica externa a tarii noastre si persoanele care pot lua (si in ce context) decizii care sa angajeze Romania. Problema foarte grava este ca trimitem in exterior, in primul rand catre partenerii actuali ai Romaniei din UE si NATO un semnal cum nu se poate mai clar ca, pentru prima oara de la Revolutie, in tara noastra au aparut cel putin doua centre cu pozitii profund conflictuale privind linii fundamentale de definire a politicii externe. In consecinta, iarasi la nivel de principiu, orice actiune majora a oficialilor nostri in acest domeniu este de presupus ca reprezinta un gest corelat cu prioritatile europene si euro-atlantice, cele definite foarte clar de organizatiile in care am dorit atat de mult sa facem parte. Si, in termenii Constitutiei, Presedintele Iohannis are rolul de a reprezenta interesele Romaniei in acest circuit decizional comun european si euroatlantic pentru ca, mai apoi, sa lege mersul politicii externe si optiunile de securitate intr-un tot comun si coerent in raporturile internationale ale tarii noastre.

Iata insa, prin episodul din Israel, al doil... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro