In orasul in care pasajele subterane au stat blocate in santier cu anii, se anunta un nou proiect futurist

In orasul in care pasajele subterane au stat blocate in santier cu anii, se anunta un nou proiect futurist

Din 1925 se discuta despre un nou acces rutier spre Tatarasi, dar pe un pasaj suprateran, insa recent primarul Mihai Chirica a prezentat primele demersuri pentru un tunel catre aceasta zona. Potrivit acelor studii, pasajul suprateran ar fi avut o lungime de 1.260 de metri, ar fi pornit din strada Pictorului si pana in bulevardul Anastasie Panu si avea costuri estimate la 30 de milioane de euro.

acum 36 luni (18 Oct 2017)

Din 1925 se discuta despre un nou acces rutier spre Tatarasi, dar pe un pasaj suprateran, insa recent primarul Mihai Chirica a prezentat primele demersuri pentru un tunel catre aceasta zona.

"Facem primele demersuri pentru construirea unui pasaj subteran care sa lege zona centrala, mai exact bd. Anastasie Panu, de cartierul Tatarasi. Nu vrem sa incurcam comertul de pompe funebre, dar el trebuie sa se desfasoare langa cimitire, in spatii dedicate. Vom elibera aceste suprafete care apartin Municipiului Iasi pentru a putea incepe programul de proiectare a viitorului pasaj Anastasie Panu", a punctat edilul.

*

* Zona Bas Ceaus unde sunt mai multe tonete ce vor fi desfiintate pana la finalul anului

Potrivit edilului, pasajul va presupune construirea unei giratii pe bulevardul Tudor Vladimirescu cu racordare spre zona Tatarasi. Inventarierea este in mare parte realizata si va presupune schimburi de parcele, reconfigurari de parcele sau achizitii ori expropieri. Dupa ce gasim configuratia proprietatilor, pe baza lor vom defini si tema de proiectare si vom demara licitatia", a mai transmis Chirica. Acesta nu a oferit date despre sursele de finantare pentru un asemenea proiect futurist si nici despre costurile lui.

Anuntul facut de primarul Chirica a starnit numeroase comentarii pe retele de socializare: "Pasaj subteran intr-o vale? Aici trebuia urmat planul de la 1900 toamna cu pasaj suprateran si bretele de coborare".

La nivelul municipalitatii iesene au mai existat planuri pentru un pasaj rapid intre zona Centrala si cartierul Tatarasi. Potrivit acelor studii, pasajul suprateran ar fi avut o lungime de 1.260 de metri, ar fi pornit din strada Pictorului si pana in bulevardul Anastasie Panu si avea costuri estimate la 30 de milioane de euro. Din cauza sumei foarte mari si a numeroaselor exproprieri, municipalitatea a renuntat la pasaju... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro