In cazul dependentelor, managerii sunt atat problema, cat si solutia

Dorin Bodea are la baza o formatie de psiho-sociolog, si-a consolidat profilul cu un master in administrarea afacerilor, detine titlul de doctor in economie, specializarea management, conduce propria afacere si studiaza sistematic valorile si comportamentul managerilor si antreprenorilor romani. De exemplu, la inceputul anilor 2000, profitabilitatea medie a companiilor din SUA era intre 6 si 12% din cifra de afaceri, in functie de segmentul de business. De exemplu, am lucrat cu o companie, inainte de 2008, unde cresterea medie pe om de vanzari era in jur de 30%. Or, crizele sunt perioadele cele mai bune pentru a cuceri noi cote de piata, pentru a analiza portofoliul de activitati (care aduc valoare mai mare si care ii tin aproape pe clienti), pentru a analiza portofoliul de clienti (care sunt fideli si care sunt neprofitabili), pentru a analiza portofoliul de produse si servicii etc. Am un client, o companie din Austria, care si-a asumat trei ani de pierderi, dar a investit in oameni, in reconstructia procesului de vanzare si a ofertelor, iar acum a castigat foarte bine in cota de piata, avand perspectiva de a-si recupera pierderile. Marea majoritate sunt foarte nemultumiti de statutul lor actual, de ceea ce li se intampla, de stilul lor de viata. Dar statul pe Facebook sau pe alte retele de socializare, pe net, in general, fara un scop productiv sunt surse de pierdere a timpului pe care eu le pun tot pe seama unor dependente legate de modul de a face lucrurile.

acum 123 luni (15 Sep 2014)

Dorin Bodea are la baza o formatie de psiho-sociolog, si-a consolidat profilul cu un master in administrarea afacerilor, detine titlul de doctor in economie, specializarea management, conduce propria afacere si studiaza sistematic valorile si comportamentul managerilor si antreprenorilor romani.

Care sunt cele mai importante coordonate care definesc starea si valoarea unei afaceri?

Prima este masura in care afacerea are o performanta previzibila: si-a propus niste obiective, pe care vrea sa le indeplineasca, cu plus sau cu minus, dar sa le indeplineasca.

In termeni de profit, de volum, de cifra de afaceri?

In termeni de vanzari, in special, dar si in termeni de profitabilitate. Prefer sa vorbesc despre profitabilitate, pentru ca profitul este doar un rezultat, in timp ce profitabilitatea este raportul dintre profit si cifra de afaceri. Acest indicator de eficienta e mult mai relevant decat o valoare a profitului. In special in ultimii zece ani, profitabilitatea la nivel mondial a avut de suferit, a intrat intr-o alta era. De exemplu, la inceputul anilor 2000, profitabilitatea medie a companiilor din SUA era intre 6 si 12% din cifra de afaceri, in functie de segmentul de business. Asta inseamna ca multe companii au pierderi pe care si le asuma, facand totusi ca lucrurile sa functioneze. Isi asuma niste pierderi cativa ani, cu obiectivul de a si le recupera la un moment dat. Pana la urma, trebuie sa recunoastem ca fiecare afacere are si perioade de pierdere. In Romania, rata medie a profitabilitate este de 0,5%. In toata Europa de Vest, rata profitului se apropie periculos de mult de zero. In astfel de tari exista premisele de a face profit, pentru ca forta de munca e mai ieftina, pentru ca legislatia e mai permisiva etc.

Deci nu vor pleca prea repede de aici... La noi, forta de munca este inca ieftina, asa incat mai avem avantaj competitiv. Revenind la indicatorul despre care vorbeam, performanta previzibila, el arata matu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro