Imagini spectaculoase cu avioanele F-16 ale Fortelor Aeriene Romane, alimentate in zbor

Realimentarea in aer este procesul de transfer al combustibilului de aviatie dintr-o aeronava militara special destinata (cunoscuta sub denumirea generica de "aeronava cisterna") si o alta aeronava (ex: de lupta, de transport, de control si supraveghere aeriana - AWACS) care are capacitatea de a fi realimentata in aer, pe timpul zborului.

acum 88 luni (1 Mar 2017)

"Operatiunile de realimentare se realizeaza cu un avion cisterna KC-135 Stratotanker, apartinand 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentarii in aer a avioanelor cu reactie. Zborurile de realimentare se executa la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 m, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Autonomia de zbor a aeronavelor de lupta F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar dupa realimentarea in aer, proces care dureaza cateva minute, timpul de zbor creste cu doua ore. Pilotii romani au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri in cadrul Cursului de trecere pe aeronava de lupta F-16 Fighting Falcon, in Portugalia", este descrierea oferita de Fortele Aeriene Romane pe contul de Facebook. Imagini din timpul realimentarii, publicate de Fortele Aeriene Romane: Autonomia de zbor a aeronavelor de lupta F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar dupa realimentarea in aer, proces care dureaza cateva minute, timpul de zbor creste cu doua ore.

Realimentarea in aer este procesul de transfer al combustibilului de aviatie dintr-o aeronava militara special destinata (cunoscuta sub denumirea generica de "aeronava cisterna") si o alta aeronava (ex: de lupta, de transport, de control si supraveghere aeriana - AWACS) care are capacitatea de a fi realimentata in aer, pe timpul zborului. Pentru a realiza aceasta sincronizare, "aeronava primitoare" trebuie sa se pozitioneze la cativa metri in spatele aeronavei cisterna si mai jos decat aceasta si sa zboare cu aceeasi viteza si inaltime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atat aeronava cisterna cat si aeronava (sau aeronavele) "primitoare" vor zbura in formatie standard si vor fi permanent sub controlul si monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul si siguranta zborurilor in zona sau ruta respectiva, explica Fortele Aerie... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro