Imagini din epava Evangelia, nava lui Aristotel Onasis care a esuat in urma cu jumatate de secol la Costinesti

Imagini din epava Evangelia, nava lui Aristotel Onasis care a esuat in urma cu jumatate de secol la Costinesti

Evangelia a esuat in conditii inca misterioase la 15 octombrie 1968, la 1,5 mile marine in larg de plaja statiunii Costinesti. Aparuse o versiune ca marinarii au fost dusi in eroare de luminile de pe stalpi, pe care le-au confundat cu farul de la Tuzla, dar nu s-a stabilit nimic precis, cum a ajuns sa esueze nava.

acum 26 luni (8 Jul 2017)

Evangelia a esuat in conditii inca misterioase la 15 octombrie 1968, la 1,5 mile marine in larg de plaja statiunii Costinesti. Nava care are 131 de metri lungime, 17 metri latime si 10 metri inaltime a fost construita pe santierele navale Harland&Wolff din Belfast (Irlanda de Nord), unde a fost construit si celebrul vas Titanic. Nava a fost lansata la apa pe data de 28 mai 1942 sub numele de "Empire Strength", fiind construita pentru Ministerul britanic al Transportului. De la constructie si pana in anul in care a esuat a avut patru denumiri, "Empire Strengh", "Saxon Star", "Redbrook" si, in final, a primit numele "Evangelia". Una dintre legendele legate de naufragiul navei spune ca incidentul a fost provocat intentionat de capitanul navei, la ordinul armatorului grec Aristotel Onassis, pentru a putea obtine despagubiri, nava urmand sa fie trimisa la casare dupa doi ani. Si localnicii care nu au fost prezenti au ceva de spus. Unii au aflat ca in dimineata de 16 octombrie, toata plaja era plina de portocale, care proveneau de la Evangelia. Ca toti au adunat de pe plaja portocale", isi amintesc localnicii. Atunci era elev la Scoala de Maistri Constanta, in primul an, dar in acea zi venise acasa. "Marea era putin montata, cum ii spunem noi, adica putin agitata, de gradul doi - trei, dar nu era furtuna incat sa esueze o nava", povesteste el. A fost surprins cand a afat ca o nava a esuat atat de aproape de Costinesti, pe o mare care nu era infuriata. Aparuse o versiune ca marinarii au fost dusi in eroare de luminile de pe stalpi, pe care le-au confundat cu farul de la Tuzla, dar nu s-a stabilit nimic precis, cum a ajuns sa esueze nava. Echipajul, spune el, a fost salvat de graniceri si dus la Constanta. Nava a trecut peste un platou stancos de pe fundul marii si acolo s-a intepenit, isi aminteste el. De pe vas s-au furat cazarmament, hrana, bucati de lemn din cabine. "Pe nava erau si trei motoare de Skoda ambalate. La scurt timp de la esuare, epava a fost luata in primir... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro