Idei de afaceri pentru 2016. Ce domenii promit cresteri in anul care vine si cum putem profita de aceste oportunitati

Idei de afaceri pentru 2016. Ce domenii promit cresteri in anul care vine si cum putem profita de aceste oportunitati

Prognozele oficiale arata ca in 2016, fata de 2015, sectoarele industrie, comert si agroalimentar - ca si importurile - vor fi pe val, in timp ce serviciile, constructiile si exporturile isi vor reduce ritmul de crestere. Vorbim, aici, de sectoare care de regula nu fac fata cererii interne si siunt dominate de importuri, cum ar fi agroalimentar, textile, imbracaminte, incaltaminte, obiecte de uz casnic, articole de ingrijire personala, cosmetice-parfumerie, articole de menaj-curatenie, jucarii - cam tot ce inseamna bunuri cu viteza mare de circulatie (viteza aceasta insemnand durata scurta intre aprovizionare/productie si vanzare).

acum 99 luni (19 Nov 2015)

Prognozele oficiale arata ca in 2016, fata de 2015, sectoarele industrie, comert si agroalimentar - ca si importurile - vor fi pe val, in timp ce serviciile, constructiile si exporturile isi vor reduce ritmul de crestere.

In plus, salariul minim pe economie va fi, la inceputul anului, de 1.200 de lei, cu posibilitatea de a creste in continuare la mijlocul anului, ceea ce va impulsiona consumul de bunuri cu viteza mare de circulatie.

Cat despre anul electoral, acesta nu inseaqmna neaparat comenzi pentru producatorii de articole promotionale, ci efectul sau benefic in business va rezulta mai mult din atmosfera de sarbatoare si optimism din timpul campaniilor, atmosfera care incurajeaza consumul si micul comert.

O tabara destul de consistenta de economisti, in frunte cu expertii Bancii Nationale, avertizeaza ca economia se va supraincalzi daca se acorda si facilitati fiscale si, simultan, cresteri salariale.

Daca din punct de vedere macroeconomic acesta chiar suna a avertisment (se pot destabiliza unii indicatori structurali), la nivel microeconomic - unde actioneaza intreprinzatorii - supraincalzirea este generatoare de oportunitati.

De exemplu, daca va creste cererea de mere peste volumul recoltei locale, comerciantii vor aduce mere din import, pentru a satisface cererea locala.

Oportunitatea vine tocmai din sectoarele care nu fac fata cererii interne, unde productia locala (nationala) este insuficient dezvoltata si cresc importurile de cate ori creste apetitul de consum.

Vorbim, aici, de sectoare care de regula nu fac fata cererii interne si siunt dominate de importuri, cum ar fi agroalimentar, textile, imbracaminte, incaltaminte, obiecte de uz casnic, articole de ingrijire personala, cosmetice-parfumerie, articole de menaj-curatenie, jucarii - cam tot ce inseamna bunuri cu viteza mare de circulatie (vitez... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro