Hrisca, sinonima cu sanatatea: 8 beneficii importante

Hrisca, sinonima cu sanatatea: 8 beneficii importante

Asta pentru ca este saraca in grasimi (1,8-2,7%), putin calorica (154 de calorii la 100 de grame), dar satioasa si bogata in fibre insolubile si substante cu efect diuretic, care ajuta la eliminarea excesului de apa din corp. Compusii fenolici, vitaminele, oligoelementele si fibrele alimentare din boabele sale contribuie la reducerea semnificativa a riscului de a face numeroase forme de cancer, intre care figureaza si cele mai agresive tipuri: colo-rectal, gastric, esofagian si pulmonar.

acum 98 luni (24 Sep 2014)

Ea este mai degraba inrudita cu macrisul, rubarba (reventul) si stevia creata, fiind superioara gramineelor din punct de vedere nutritiv. In boabele de hrisca gasim aproape intregul compus vitaminic B (B1, B2, B3, B4, B5, B7), vitaminele E, K, dar si minerale importante (fier, potasiu, magneziu, calciu, cupru, zinc, molibden, fosfor, bor, seleniu), unele dintre ele intr-o concentratie insemnata. De exemplu, in cazul magneziului, oligoelementul cu rol capital in procesele matabolice, o portie de 120 grame de hirsca acopera necesarul pentru o zi.

De asemenea, hrisca mai ofera carbohidrati intr-un procent osciland intre 70 si 80% si proteine intr-un raport de 18% (peste 90% dintre acestea fiind cu aport biologic deosebit).

O alta prezenta remarcabila o constituie grupul numeros de aminoacizi esentiali precum arginina, lizina, treonina, triptofanul, cisteina, alaturi de compusii cu proprietati antioxidante cum este rutinul si taninurile. De altfel, hrisca a fost vreme indelungata sursa principala de extragere a rutinului din care se obtine rutozidul, un bioflavonoid care actioneaza la nivelul capilarelor prin cresterea rezistentei acestora si contribuie la normalizarea permeabilitatii capilare. Asta pentru ca este saraca in grasimi (1,8-2,7%), putin calorica (154 de calorii la 100 de grame), dar satioasa si bogata in fibre insolubile si substante cu efect diuretic, care ajuta la eliminarea excesului de apa din corp.

o Favorizeaza producerea de bifidobacterii si stimuleaza activitatea bacteriilor bune din tubul digestiv, fiind considerata de anumiti cercetatori un aliment probiotic.

o Tine nivelul glicemiei sub control, datorita unui tip de inositol din compozitie (implicat in mecanismele secundare se reglare a sintezei de insulina). Din acest punct de vedere, hrisca este studiata cu mult interes nu numai in cazul persoanelor cu diabet insulinodependent, dar si a femeilor care manifesta Sindromul Ovarelor Polichistice.

... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro