Heinzmann: Am fost un corp strain la Tarom. Am fost un manager fara putere reala de decizie
Vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, dupa o sedinta a consiliului de administratie, ca directorul general al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, nu va mai putea exercita functia de manager de resurse financiare si umane dupa data de 22 martie, in urma unei decizii a Autoritatii Aeronautice Civile, de care a luat act consiliul de administratie. Totusi, Heinzmann considera ca a reusit o "performanta remarcabila", si anume reducerea pierderilor companiei de la 260 de milioane de lei, la venirea sa la Tarom, pana la 41 de milioane de lei, anul trecut. Christian Heinzmann si-a motivat decizia de a vorbi cu reprezentantii presei abia la final de mandat prin faptul ca i s-a interzis pana acum sa vorbeasca de catre ministrii transporturilor, ultima interdictie fiind primita chiar de la actualul ministru.
Heinzmann si-a inceput mandatul la Tarom in data de 19 noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani. Vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, dupa o sedinta a consiliului de administratie, ca directorul general al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, nu va mai putea exercita functia de manager de resurse financiare si umane dupa data de 22 martie, in urma unei decizii a Autoritatii Aeronautice Civile, de care a luat act consiliul de administratie. Sefului Tarom i s-a reprosat in repetate randuri faptul ca nu si-a indeplinit planul de management. Acesta prevedea revenirea pe profit a companiei de stat, dar si reducerea personalului, insa niciuna dintre tinte nu a fost atinsa. "Tarom nu este o companie aeriana normala, comerciala, este mult mai mult de atat. Nu e ca la Ryanair sau EasyJet, unde poti sa iti desfasori usor activitatea de management. "Ordonanta de urgenta 109 (pentru introducerea managementului privat la companiile de stat n.r.) nu functioneaza la Tarom, este o mascarada. Ai doar palaria de manager privat, dar nu ai mijloace", a completat el. Primul lucru care l-a frapat la compania Tarom, sustine Heinzmann, este "increngatura" de relatii de familie care exista in compania de stat. "Sunt multe cazuri de membri ai aceleiasi familii care lucreaza in diferite departamente ale Tarom, si asta de mult timp. Chiar in contractul de munca este prevazut ca trebuie data prioritate la angajare membrilor de familie ai angajatilor", a spus Heinzmann pentru News.ro. El sustine ca o alta problema este legata de mentenanta aeronavelor. Astfel, circa 30% din costurile Tarom sunt legate de mentenanta, comparativ cu 15%, media la nivelul celorlalte companii aeriene, potrivit directorului general. "Am incercat sa consolidez partea de mentenanta, unde lucreaza cinci - sase sute de oameni, dar nu vorbesc unii cu altii", a afirmat Heinzmann. Seful executiv al Tarom sustine ca a gasit multe contracte de achizitii la preturi mult "umflate". "Sunt multe contrac... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro