Guvernul vrea sa introduca o taxa auto pentru accesul in orase, care sa inlocuiasca timbrul de mediu

Guvernul vrea sa introduca o taxa auto pentru accesul in orase, care sa inlocuiasca timbrul de mediu

Acesta a adaugat ca in calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principala este reducerea poluarii, si nu incasarea unor taxe, dand asigurari insa ca programul Rabla va continua si anul acesta, desi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi in 2017 de doar 500 milioane lei, in scadere la jumatate fata de 2016, ca urmare a eliminarii timbrului de mediu.

acum 69 luni (24 Feb 2017)

"Confirmam ca este in lucru introducerea unei taxe de intrare in orase mari. Pentru Romania, este in lucru introducerea, in locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare in marile orase, care presupune o plata in functie de noxe si de combustibil, plus un sticker, cu o anumita culoare, pe anumite zone ale unui oras. Astfel, pentru ca un sofer sa poata intra cu o masina poluanta in centrul orasului, de exemplu, el va trebui sa plateasca o anumita taxa si va primi in schimb un anumit sticker cu o culoare care ii va permite accesul.

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri ca grupul de lucru format la ministerul pe care il conduce s-a inspirat in elaborarea inlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orase precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor in centrul acestor orase prin plata unei taxe.

Ministrul a subliniat ca in Uniunea Europeana exista in acest moment trei tipuri de sisteme, si anume o taxa introdusa in pretul combustibilului, idee analizata si in Romania, o taxa de prima inmatriculare aplicata tuturor automobilelor, inclusiv celor inmatriculate deja la introducerea taxei, si un impozit anual in functie de motorizare si carburantul folosit.

"Exista si mijloace moderne, combinate, si din acestea ne-am inspirat, dupa modelul unor orase ca Londra, Milano si, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces in anumite zone in functie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe", a explicat ministrul Daniel Constantin.

El a amintit ca Bucurestiul, de exemplu, trebuie sa raspunda in acest moment unei proceduri de infringement deschisa de Comisia Europeana privind calitatea aerului.

Acesta a adaugat ca in calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principala este reducerea poluarii, si nu incasarea unor taxe, dand asigurari insa ca programul Rabla va continua s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro