Ger siberian in Romania: Cum sa ne imbracam si ce sa consumam

Dr Gasu atrage atentia asupra nevoii de proteine si lipide a organismului, in incercarea de adaptare la stresul termic, "grasimile vor fi consumate sub forme de preparate de calitate, evitandu-se carnea grasa de porc, iar in schimb se va consuma carne de rata, de gasca, de iepure, de mile sau peste, in special somon". In ultimele 24 de ore, Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov a inregistrat un numar de 1.243 de solicitari, dintre acestea 638 reprezentand urgente de cod rosu si galben si 104 de urgente in loc public".

acum 99 luni (20 Jan 2016)

Medicii spun ca trebuie sa avem grija sa folosim imbracaminte adecvata si sa ne hranim corespunzator pentru a depasi sanatosi aceasta perioada geroasa, cand exista riscul major al hipotermiei si al degeraturilor, dar si al agravarii unor afectiuni deja existente.

Atentie la imbracaminte

Managerul Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, dr Alis Grasu, a declarat, pentru Romania Libera, ca "persoanele cu afectiuni cronice cardiovasculare, respiratorii, osteoarticulare si reumatismale sa evite deplasarile in aceasta perioada, iar daca ies din casa sa nu stea vreme indelungata in gerul de afara". De asemenea, in timpul deplasarilor trebuie sa ne protejam extremitatile folosind caciuli, fulare si manusi, iar in picioare ciorapi caldurosi din bumbac sau lana, dar si incaltaminte impermeabila, cu talpa antiderapanta.

Ce alimente sunt recomandate pe timp de ger

In ce privesre alimentatia in zilele geroase, dr Alis Grasu recomanda un consum sporit de carbohidrati cu absortie lenta: linte, fasole uscata, mazare, orez integral. "Se vor consuma multe salate, varza, rosii, dar si multe citrice sub forma de sucuri naturale si citronadele cu lamaie indulcite cu miere de albine. O atentionare speciala se refera la consumul de lichide, care nu trebuie redus, ci crescut, chiar daca nu exista senzatie de sete, folosind inclusiv ceaiuri calde sau supe. In aceasta perioada este nevoie de un surplus de vitamine, care vor fi luate din fructe si legume, in special cele cu frunze verzi (o mentiune speciala fiind spanacul, care este foarte bun in aceasta perioada, pentru ca stimuleaza imunitatea si aduce un surplus de vitamine si acid folic, si dovleacul copt, care aduce vitaminele C si K si acid folic). Dr Gasu atrage atentia asupra nevoii de proteine si lipide a organismului, in incercarea de adaptare la stresul termic, "grasimile vor fi consumate sub forme de preparate de calitate, evitandu-se carnea grasa de porc, iar in schimb se va consu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro