GALERIE FOTO Peste asteptari! "Romania libera" a fost pana in sudul Greciei pentru a vedea cum merge Dacia Duster II

Chiar daca a doua generatie lansata in septembrie, la cea de-a 67-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA 2017), dispune de aceeasi platforma tehnica de Logan si de o paleta neschimbata de motorizari si transmisii, masina nu mai are nicio legatura cu vechiul model. Atuurile Duster I, mai ales capacitatile "off-road" (garda la sol de 210 mm, -unghi de atac de 30 de grade, unghi de degajare de 33 de grade, unghi ventral de 21 de grade, sistem 4x4 cu diferential central blocabil manual in raport fix 50/50), au fost conservate si imbunatatite cu un sistem de asistare la coborarea pantelor, HDC - apesi pe buton, te tii de volan, nu apesi pedalele si masina coboara singura si in siguranta cu o viteza de 5-7 km/h (disponibil doar pe 4x4), si un sistem "Multiview Camera", alcatuit din 4 camere video (una frontala,doua laterale si alta in spatele vehiculului), care ajuta conducatorul auto sa realizeze manevrele in "off-road" in deplina siguranta, dar si sa parcheze fara batai de cap, uitandu-se pe display-ul central.

acum 30 luni (27 Nov 2017)

A doua generatie Dacia Duster deschide un nou capitol in istoria constructorului de la Mioveni.

SUV-ul duce conceptul "low-cost" la un al nivel, conservand atuurile care l-au consacrat si plusand la toate capitolele, de la design-ul incisiv de actual, la confortul si dotarile oferite de modele mult mai scumpe.

Uitati tot ce stiati despre Duster-ul aparut in 2010, care, in 2014, a suferit un facelift, iar pana in prezent a fost comercializat in circa doua milioane de unitati la nivel global, sub brandul Dacia sau Renault!

Chiar daca a doua generatie lansata in septembrie, la cea de-a 67-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA 2017), dispune de aceeasi platforma tehnica de Logan si de o paleta neschimbata de motorizari si transmisii, masina nu mai are nicio legatura cu vechiul model.

La invitatia Dacia, am zburat pana la Atena pentru a participa la primele teste "on-" si "off-road" cu Duster II. Pipaind masina pe toate partile la IAA 2017 si stiind ca tehnic nu prea s-a schimbat mare lucru, pe durata zborului de circa o ora si 20 de minute, subconstientul tot imi soptea sa nu am cine stie ce asteptari.

Si nu, nu m-au vrajit nici cele 22-23 de grade Celsius, nici itinerarul spectaculos, care, pe langa sosele si autostrazi a cuprins drumuri desfundate, de pamant si macadam, printre livezile de maslini din Attica, culminand cu un off-road autentic intr-una dintre cele mai mari cariere de marmura alba din Grecia, Dionysos, nici impunatorul templu al Zeului Marilor, Poseidon. Dacia Duster II este primul model facut la Mioveni care, cel putin din punct de vedere dinamic si confort, nu mai are niciun motiv sa se simta fastacit in fata concurentei. Daca n-ai sti si n-ai vedea ce conduci, ai putea la orice ora sa spui ca te afli la bordul unui Nissan Qashqai, Suzuki Vitara, Kia Sportage, Opel Mokka X sau orice alt adversar "occidental". Preturile sunt de "B", iar dimenisiunile, cam de "C", ceea ce fac ca raportul spatiu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro