Fundraising in statiile de metrou din Bucuresti: cauze, provocari si bucurii

Manati de dorinta de a schimba ceva la societatea in care traiesc, tinerii mesageri ai organizatiilor petrec, zilnic, cate patru ore pe zi, in locuri aglomerate din Capitala, incercand sa atraga cat mai multi sustinatori, care sa sprijine financiar diverse cauze, precum: dotarea spitalelor cu aparatura care sa ajute bebelusii nascuti prematuri, oferirea de suport pentru copiii vulnerabili si marginalizati din Romania, repopularea muntilor Carpati cu zimbri sau protejarea ursilor bruni. Unul dintre fundraiserii Salvati Copiii, Iustina, povesteste ca activitatea desfasurata pe teren i-a oferit multe momente surprinzatoare: de la un donator care s-a intors sa ii ofere un pix, pentru ca a remarcat ca ii place cum scrie, la o carte primita de la un medic si pana la un buchet de flori. "Ne dorim foarte mult sa reusim sa avem o baza stabila in Capitala, dupa care lectiile invatate aici sa le putem implementa in alte orase, in asa fel incat sa reusim sa convingem un numar cat mai mare de sustinatori pentru activitatile pe care noi le desfasuram in beneficiul copiilor vulnerabili si marginalizati din Romania si din intreaga lume", a adaugat ea. "Copiii au nevoie de programe pe termen lung, iar schimbarile reale au nevoie de investitii complexe, care se desfasoara pe parcursul mai multor ani si de aceea avem nevoie de sustinatori pe termen lung. "Intr-o zi, spre finalul programului de lucru, imi vedeam de treaba intreband posibili donatori daca ar dori sa se implice si langa mine se afla un domn de vreo 30 de ani, imbracat din cap pana in picioare la costum si cu o servieta.

acum 78 luni (22 May 2016)

In ultimii ani, organizatii precum Salvati Copiii, UNICEF si WWF au inceput sa isi promoveze cauzele direct in strada, prin intermediul activitatilor de fundraising. Manati de dorinta de a schimba ceva la societatea in care traiesc, tinerii mesageri ai organizatiilor petrec, zilnic, cate patru ore pe zi, in locuri aglomerate din Capitala, incercand sa atraga cat mai multi sustinatori, care sa sprijine financiar diverse cauze, precum: dotarea spitalelor cu aparatura care sa ajute bebelusii nascuti prematuri, oferirea de suport pentru copiii vulnerabili si marginalizati din Romania, repopularea muntilor Carpati cu zimbri sau protejarea ursilor bruni. Vrei sa faci o fapta buna azi?", este mesajul cu care cei 16 fundraiseri ai organizatiei Salvati Copiii ii intampina pe cei care ar putea fi interesati de cauza pe care ei o sustin.

Misiunea lor este sa convinga cat mai multe persoane sa sustina campania demarata de organizatie pentru dotarea maternitatilor din tara cu aparatura care ar putea ajuta bebelusii nascuti prematur. Nici vremea rea nu ii opreste pe cei 16, care lucreaza in grupuri de cate cinci, sa aduca activitatea lor in atentia cat mai multor persoane. Si ea a inceput tot ca fundraiser, insa activitatea desfasurata, desi de multe ori solicitanta, a ajutat-o sa dezvolte personal, ceea ce a determinat-o sa se implice in continuare.

Cel mai important este sa iti placa ceea ce faci, explica ea, precizand ca multi dintre cei care doresc sa devina fundraiseri renunta destul de repede. Cu toate acestea, este foarte dificil este sa iesi din zona de confort, sustin si tinerii din echipa de fundraising a organizatiei. Mai intai, doritorii au parte de un training, in care li se explica ceea ce au de facut, insa munca pe teren este cel mai bun profesor.

Pe teren, tinerii interactioneaza cu oameni grabiti, oameni posomorati, oameni nervosi, dar si cu persoane deschise, curioase, care doresc sa faca, la randul lor, o fapta buna.

Irina, c... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro