Fratii Dedeman au ajuns sa vanda mai mult decat toti competitorii la un loc. Romanii le-au luat fata gigantilor de bricolaj din Vest

Fratii Dedeman au ajuns sa vanda mai mult decat toti competitorii la un loc. Romanii le-au luat fata gigantilor de bricolaj din Vest

Dedeman, compania fratilor Dragos si Adrian Paval, a ramas liderul detasat al pietei de bricolaj autohtone, cu o cifra de afaceri de 981 milioane de euro, in crestere cu 27,8% comparativ cu 2014, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Daca Dedeman si-a pastrat suprematia pe piata si este la un pas sa atinga pragul de un miliard de euro, Ambient, ani la rand cea mai mare retea locala de bricolaj, a inregistrat anul trecut un declin de peste 56% al vanzarilor, cel mai mare din industrie. Compania s-a dezvoltat puternic pe vremea cresterii economice, crescand de la 60 milioane de euro in 2002 la peste 348 milioane de euro in 2015, cifra de afaceri cu circa 3% mai mare fata de anul anterior. In schimb, retailerul a trecut pe pierderi in 2015, cu un rezultat negativ de aproape 2,4 milioane de euro, de la un profit de peste 20,4 milioane de euro in anul anterior, arata acelelasi date. Retailerul german de bricolaj, prezent cu sase magazine in Romania si 770 de angajati, si-a crescut anul trecut afacerile cu 13%, de la circa 108 milioane euro venituri raportate la Ministerul Finantelor in 2014, la 121,8 milioane de euro in 2015, compania bifand astfel un al treilea an consecutiv de crestere organica. Dedeman a aparut in 1992, la Bacau, si a fost, la inceput, un butic de 16 metri patrati in care se vindeau de la sucuri si gume de mestecat, pana la unghiere si papuci de casa.

acum 80 luni (4 Jun 2016)

Dedeman, compania fratilor Dragos si Adrian Paval, a ramas liderul detasat al pietei de bricolaj autohtone, cu o cifra de afaceri de 981 milioane de euro, in crestere cu 27,8% comparativ cu 2014, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Profitul net raportat de bacauani, care au ajuns sa aiba incasari mai mari decat toti competitorii la un loc, a crescut cu 35,1% in 2015, depasind 126,6 milioane de euro. Dedeman a fost singurul mare retailer din industria romaneasca de bricolaj care s-a extins intr-un ritm accelerat tocmai pe timp de criza. Si exista o evidenta a cifrelor: compania fratilor Dragos si Adrian Paval avea 13 magazine la finalul lui 2008, iar acum numara 42, in urma unor investitii de peste 400 milioane de euro. Cu peste 7.600 de angajati, Dedeman este al doilea cel mai mare angajator din Romania dintre companiile cu capital 100% autohton, dupa RCS-RDS. Afacerile cumulate ale primelor cinci cele mai mari retele de materiale de constructii si bricolaj din tara - Dedeman, Arabesque, Praktiker, Hornbach si Ambient - au depasit anul trecut 1,6 miliarde de euro, reiese din bilanturile financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice. Daca Dedeman si-a pastrat suprematia pe piata si este la un pas sa atinga pragul de un miliard de euro, Ambient, ani la rand cea mai mare retea locala de bricolaj, a inregistrat anul trecut un declin de peste 56% al vanzarilor, cel mai mare din industrie. Dupa cifrele de afaceri din 2015, a doua pozitie a podiumului este ocupata de Arabesque. Compania s-a dezvoltat puternic pe vremea cresterii economice, crescand de la 60 milioane de euro in 2002 la peste 348 milioane de euro in 2015, cifra de afaceri cu circa 3% mai mare fata de anul anterior. Distribuitorul de materiale de constructii, controlat de antreprenorul Cezar Rapotan, a incheiat 2015 cu un profit net de 10 milioane de euro. De altfel, Arabesque este si una dintre putinele companii romanesti care s-au extins peste hotare. Topul retailerilor din bricolaj este completa... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro