FOTO S-a turnat asfaltul pe autostrada Orastie - Sibiu, in zona viaductului de la Aciliu

FOTO S-a turnat asfaltul pe autostrada Orastie - Sibiu, in zona viaductului de la Aciliu

Fotografii realizate postate pe forumul peundemerg.ro, care monitorizeaza lucrarile la infrastructura rutiera din Romania, arata ca, desi se lucreaza intens la la tronsonul de autostrada Cunta-Saliste, in zona alunecarilor de teren de langa Aciliu, lucrarile la terasamente (rambleu) au sanse reduse sa fie finalizate la termenul anuntat de constructorul Impregilo.

acum 117 luni (23 Oct 2014)

Lotul Cunta (Alba) - Saliste (Sibiu) trebuia finalizat in urma cu un an de zile, la fel ca celelalte trei loturi ale autostrazii. Fotografii realizate postate pe forumul peundemerg.ro, care monitorizeaza lucrarile la infrastructura rutiera din Romania, arata ca, desi se lucreaza intens la la tronsonul de autostrada Cunta-Saliste, in zona alunecarilor de teren de langa Aciliu, lucrarile la terasamente (rambleu) au sanse reduse sa fie finalizate la termenul anuntat de constructorul Impregilo. Vestea buna este ca nu a mai alunecat terenul la vale peste autostrada dupa ploile de saptamana trecuta, iar asfaltul e negru peste tot (cu urme de noroi), deci a fost turnat si stratul de uzura peste tot. Potrivit utilizatorilor forumului, mai multe excavatoare lucreaza intens la gropile de pe versantul nordic in partea dinspre Sibiu si la santul de pe marginea sensului spre Sibiu unde sunt deja facute canalurile colectoare. Initial s-a pus in discutie rezilierea contractului, dar pana la urma s-a decis continuarea lucrarilor prin gasirea de solutii tehnice care sa impiedice alunecarile de teren.Alunecarile de teren au determinat lucrari si exproprieri suplimentare care au crescut valoarea lucrarii cu 20 la suta. Are o inaltime de 80 de metri, iar pentru fixarea pilonilor in pamant s-a forat la o adancime de circa 40 de metri. Din cauza lucrarilor foarte complexe, lotul 3 a avut cea mai mare valoare de contractare din cele patru tronsoane - 604,7 milioane de lei, fara TVA, la care se adauga 20% din valoarea totala din cauza lucrarilor neprevazute aparute pe parcurs. Aici au fost construite cinci poduri, 19 podete metalice, 18 podete casetate, un pasaj, un tunel, un viaduct (Aciliu), un nod rutier (Apoldu de Jos), un spatiu de parcare si servicii. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro