FOTO Premiera nationala: primul caine din Romania care a facut un zbor spectaculos cu parapanta

FOTO Premiera nationala: primul caine din Romania care a facut un zbor spectaculos cu parapanta

Pre-formarea si antrenamentul preliminar au fost facute de catre Guy Anciaux, seful corpului de monitori de caini de avalansa din cadrul Federatiei Franceze a Conductorilor de Caini de Avalansa. Acest stagiu, organizat de catre Asociatia Nationala pentru Studiul Zapezii si Avalanselor (ANENA), aflata in subordinea Ministerului de Interne din Franta, s-a desfasurat in perioada 2-18 decembrie 2013 in Les Deux Alpes, pe un ghetar aflat la o altitudine de 3300 de metri si a urmarit formarea aptitudinilor operationale pentru gasirea victimelor avalanselor.

acum 56 luni (10 Nov 2014)

Helios si Ion Sanduloiu au zburat cu parapanta pilotata de specialistul Sorin Samareanu, in localitatea Priseaca. Lansarea s-a facut de la altitudinea de 1.400 de metri, cei trei coborand cu parapanta pana la 600 de metri.

Antrenat in Franta

Helios este un caine din rasa Border Collie si fost donat Serviciului Public Judetean Salvamont Arges de catre asociatia Pays de Savoie Solidaire, in aprilie 2013, ca urmare a colaborarii C.J.

Pre-formarea si antrenamentul preliminar au fost facute de catre Guy Anciaux, seful corpului de monitori de caini de avalansa din cadrul Federatiei Franceze a Conductorilor de Caini de Avalansa. Pregatirea ulterioara, materiala si logistica a echipei canine a fost asumata tot de catre partea franceza, pana la brevetare. Urmare a evaluarilor efectuate de catre echipe de instructori canini francezi in vara si toamna anului trecut, atat cainele Helios cat si conductorul acestuia, Ion Sanduloiu, au fost declarati pregatiti pentru a intra in stagiul national de formare a unitatilor canine pentru interventie la avalansa.

Acest stagiu, organizat de catre Asociatia Nationala pentru Studiul Zapezii si Avalanselor (ANENA), aflata in subordinea Ministerului de Interne din Franta, s-a desfasurat in perioada 2-18 decembrie 2013 in Les Deux Alpes, pe un ghetar aflat la o altitudine de 3300 de metri si a urmarit formarea aptitudinilor operationale pentru gasirea victimelor avalanselor. Pentru a putea parcurge formele de pregatire pana la brevetare, conductorul a trebuit sa demonstreze ca este un bun schio, un bun salvamontist- pentru a putea evalua riscurile si organiza tehnic operatiunea de salvare - si un bun cunoscator al psihologiei canine, pentru a-si putea motiva coechipierul sa lucreze in situatii meteo specific montane. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro