FOTO Pornografia Evului Mediu. Cele mai bizare picturi deocheate care au facut furori in secolele trecute

FOTO Pornografia Evului Mediu. Cele mai bizare picturi deocheate care au facut furori in secolele trecute

Potrivit unor istorici, de-a lungul perioadei medievale timpurii, imaginile care puteau fi mentionate ca fiind "obscene" au fost comune in sculptura publica, iar numeroase manuscrise pastrate din secolele XIII - XIV continimagini in care sunt infatisate organe genitale si scene de sex. Biserica de lemn din Almas Saliste, judetul Hunedoara, a devenit cunoscuta pentru tabloul Judecatii de Apoi, in care grupuri de credinciosi sunt schingiuiti de draci.

acum 76 luni (15 Jun 2016)

Potrivit unor istorici, de-a lungul perioadei medievale timpurii, imaginile care puteau fi mentionate ca fiind "obscene" au fost comune in sculptura publica, iar numeroase manuscrise pastrate din secolele XIII - XIV continimagini in care sunt infatisate organe genitale si scene de sex.

Scrierile insotite de astfel de ilustratii aveau ca teme erotismul, in special. Un astfel de manuscris insotit de imagini explicite era cel al Romanta Trandafirului, din secolul al XIV-lea, unde printre ilustratiile care il decoreaza era cea a unei calugarite care conducea un calugar cu o sfoara atasata de penisul lui.

Alte imagini din aceeasi scriere prezentau falusuri, calugarite culegand falusuri din copaci si lupte intre dragoni cu falusuri pe post de arme. "Aceste descrieri nu au nici o legatura directa cu textul, dar in schimb apartin unei iconografii stereotip legata de conceptul de putere si protectie".

Biserica de lemn din Almas Saliste, judetul Hunedoara, a devenit cunoscuta pentru tabloul Judecatii de Apoi, in care grupuri de credinciosi sunt schingiuiti de draci. Atat oamenii, cat si fiintele supranatuale au un lucru in comun: sunt goi, iar partile intime le-au fost scoase in evidenta de artistul popular. Una dintre scenele tulburatoare este cea infatisata cu explicatia "muierea care nu face prunci" si prezinta o femeie pe care serpii o musca de sani. In acelasi tablou, apare un grup de barbati si femei, goi, amestecati, legati cu totii si tarti de un alt diavol. Picturile dateaza de circa doua secole, dar in prezent au fost acoperite astfel incat sa nu mai poata fi vazute de enoriasi.

La Gurasada, intr-o alta biserica din aceeasi zona a Vaii Muresului, scena Judecatii de apoi infatiseaza alte grupuri de pacatosi, dezbracati. E ceva izvorat din simplicitatea si originalitatea sufletului taranesc si ar fi interesant sa se studieze aceasta pictura mai amanuntit", afirma istori... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro