FOTO Podul prabusit intr-un minut a ramas ruinat peste un an. Ce solutii au gasit localnicii pentru a traversa Streiul
"Valoarea estimata a achizitiei publice fara TVA (proiect tehnic, caiete de sarcini, detalii de executie, verificare proiect, asistenta tehnica) este 209.000 lei, amenajarea terenului este 143.000 lei, constructii si instalatii au valoare a de 5.027.825 lei, organizarea de santier are valoarea de 42.300 lei, cheltuieli diverse si neprevazute, 10 la suta din 588.117 lei, valoarea totala a lucrarilor fiind de 6.010.242 lei", se arata in fisa tehnica a proiectului.
Podul peste raul Strei, construit in urma cu patru decenii la Bretea Streiului, s-a prabusit in mai putin de un minut, in luna februarie a anului trecut. De atunci, apele repezi ale raului continua sa macine ramasitele podului lung de 100 de metri.
Desi nu il mai pot traversa cu masinile, oamenii din satele invecinate podului, de o parte si de cealalta a Streiului, inca il folosesc. Altfel, ar avea de ocolit pana la zece kilometri pentru a ajunge din localitatile lor la Drumul National 66 Calan - Hateg.
Proiect de sase milioane de lei
La inceputul acestui an, reprezentantii Consiliului Judetean Hunedoara anuntau ca din aceasta primavara podul va fi reconstruit din fonduri de la bugetul propriu al judetului. Licitatia pentru construirea si consolidarea podului de pe Drumul Judetean 668C a fost castigata de SC Drupo, iar societatea are termen 18 luni pentru proiectarea si executia lucrarilor.
"Valoarea estimata a achizitiei publice fara TVA (proiect tehnic, caiete de sarcini, detalii de executie, verificare proiect, asistenta tehnica) este 209.000 lei, amenajarea terenului este 143.000 lei, constructii si instalatii au valoare a de 5.027.825 lei, organizarea de santier are valoarea de 42.300 lei, cheltuieli diverse si neprevazute, 10 la suta din 588.117 lei, valoarea totala a lucrarilor fiind de 6.010.242 lei", se arata in fisa tehnica a proiectului. Podul prabusit in 18 februarie 2014, intre satele Bretea Streiului si Bretea Romana, a dus la izolarea locuitorilor mai multor sate hunedorene de pe Valea Streiului, rutele alternative de traversare a raului Strei fiind situate in amonte sau in aval la distante de peste cinci kilometri. Podul avea o vechime de 40 de ani si o lungime de peste 100 de metri. Un pilon a cedat, iar podul s-a rupt de la mijloc, in momentul in care pe sosea erau trei autoturisme. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro