FOTO Noua bijuterie navala, de 200 de milioane de euro, care se construieste la santierul naval din Galati

FOTO Noua bijuterie navala, de 200 de milioane de euro, care se construieste la santierul naval din Galati

Santierul naval "Damen" Galati continua productia de nave inalt tehnologizate, dovedind ca este cea mai importanta firma de profil din Europa. Dupa ce in ultimii ani a furnizat, unor firme multinationale si guverne, nave unicat de toate tipurile (de la imense laboratoare plutitoare de cercetare oceanica, la nave militare), zilele trecute a inceput construirea unui vas care confirma ca societatea din Galati se impune deja pe un segment de avangarda de pe piata mondiala.

acum 76 luni (9 May 2018)

Santierul naval "Damen" Galati continua productia de nave inalt tehnologizate, dovedind ca este cea mai importanta firma de profil din Europa.

Dupa ce in ultimii ani a furnizat, unor firme multinationale si guverne, nave unicat de toate tipurile (de la imense laboratoare plutitoare de cercetare oceanica, la nave militare), zilele trecute a inceput construirea unui vas care confirma ca societatea din Galati se impune deja pe un segment de avangarda de pe piata mondiala.

Dupa cum ne-a confirmat Ben Little, comunicatorul sef al companiei internationale Damen (concernul are in proprietate 34 de santiere navale raspandite in toata lumea), la Galati s-a pus baza chilei pentru o noua nava (a doua) din seria WaveMaster, derulat de companie impreuna cu gigantul britanic Bibby Marine Services (BMS). In cursul lunii martie a fost folosita la instalatiile eoliene din zoana coastei de est a Marii Britanii, iar din 5 aprilie este contractata la platformele de gaze ale companiei Total E&P Olanda.

Desi inca nu a primit un nume (ceremonia de botez va avea loc in august 2019, momentul preconizat al lansarii la apa, iar numele va fi ales in urma unui concurs), se stie deja ca noua nava din serie va fi o varianta usor imbunatatita a "surorii ei", atat pe partea de design, cat si pe cea de tehnologie inglobata.

In principiu, SOV 9020 (asa cum este cunoscuta pe parcursul fabricarii) va costa circa 200 de milioane de euro si va fi folosita din 2019 pentru a intretine si repara instalatiile din parcurile eoliene marine Hohe See si Albatros, care apartin concernului german Siemens Gamesa Renewable Energy& EnBW.

Imagine de la ceremonia de incepere a construirii FOTO SN Damen

Dupa cum a explicat acesta, cel de-al doilea vas din serie va avea o macara diferita, de data aceasta furnizata de SMST din Olanda.

In final, reprezentantul B... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro