FOTO Masinile austro-ungare, pe strazile Timisoarei din perioada interbelica

FOTO Masinile austro-ungare, pe strazile Timisoarei din perioada interbelica

Despre masinile fabricate in Ungaria si Austria, care circulau si in orasele care dupa Primul Razboi Mondial au intrat in componenta Romaniei, am putut afla in albumul "Automobilele in Timisoara interbelica", editat de Vlad Capotescu, reprezentant Retromobil Romania pe judetul Timis. Afectata sever de criza pe de o parte si de preturile de doua ori mai mici ale concurentei masinilor americane produse de Chevrolet si Ford pe de alta parte, compania nu a mai putu fi salvata de la faliment, survenit in 1931", scrie Vlad Capotescu. Cititi si: Masinile fabricate in vestul Romaniei: Marta, prima de pe teritorul tarii, Malaxa, cea "furata" de sovietici, si "Lastunul" visat de Ceausescu Cate masini erau inmatriculate in Timisoara in 1925.

acum 78 luni (2 Feb 2018)

Despre masinile fabricate in Ungaria si Austria, care circulau si in orasele care dupa Primul Razboi Mondial au intrat in componenta Romaniei, am putut afla in albumul "Automobilele in Timisoara interbelica", editat de Vlad Capotescu, reprezentant Retromobil Romania pe judetul Timis. (Fabrica Generala Maghiara de Masini) a fost infiintata de Podvinecz Daniel es Heisler Vilmos, in 1912. Cei doi au produs primul automobil in 1904, denumit Phoenix, care a fost expus in premiera mondiala, in Romania, la Expozitia Internationala de la Bucuresti, unde a castigat medalia de aur, in 1907. "Dupa primul Razboi Mondial, fabrica a fost salvata de faliment de Primaria Capitalei Budapesta, ce a comandat 150 de taxiuri. Dintre putinele modele fabricate, cele mai cunoscute au fost 20/25 HP Magomobil, dotat cu patru cilindri in linie, ce dezvolta 16 CP, si Magosix, cu motor cu sase cilindri in linie, ce dezvolta 50 CP, intre anii 1923 si 1927. In total, pana la debutul crizei din anul 1929, au fost produse aproximativ 2.000 de masini. Afectata sever de criza pe de o parte si de preturile de doua ori mai mici ale concurentei masinilor americane produse de Chevrolet si Ford pe de alta parte, compania nu a mai putu fi salvata de la faliment, survenit in 1931", scrie Vlad Capotescu.

Marta, masina fabricata la Arad Prima masina fabrica de automobile din Ungaria a avea sa fie infiintata in 1909: Magyar Automobil Reszveny Tarsasag Arad (MARTA). Firma producea diferite modele de autoturisme printre care si un autoturism autohton denumit Marta. Aici se fabricau motoare pentru utilaje feroviare, Autobuze cu si fara etaj, Camioane de 3 si 5 tone si din 1910 Autoturisme in mai multe forme de caroserie. Motoarele erau de 4 cilindri, de 20 CP, 30 CP si 40 CP. Cele de 20 si 30 CP aveau transmisia prin cardan, iar cele de 40 CP aveau transmisia prin lant. Pana in anul 1912 s-au fabricat 150 de autoturisme, in acelasi an Westinghouse intra in faliment, iar fabrica este preluata de Aust... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro