FOTO Cum a tocat 800.000 de euro fostul ministru Elena Udrea pentru un port de ambarcatiuni la care acosteaza sapte barci private

FOTO Cum a tocat 800.000 de euro fostul ministru Elena Udrea pentru un port de ambarcatiuni la care acosteaza sapte barci private

Mai exact, in cei sapte ani de inaugurare (si sase de folosinta, caci activitatea a inceput de facto in martie 2010) portul s-a depreciat continuu, acum doar 30 de locuri mai sunt bune pentru acostarea ambarcatiunilor de agrement (de fapt, inchiriate sunt numai sapte), iar municipalitatea galateana (care are in administrare instalatia) a pierdut circa 100.000 de euro din activitatea de exploatare. Portul a fost destul de scump, de altfel, daca tinem seama ca pe malul Dunarii a aparut o simpla pasarela de acostare lunga de circa 200 de metri, realizata din metal obisnuit si lemn, fara utilitati conexe absolut necesare, precum o statie de carburanti sau o statie de golire a santinelor (foselor septice) de pe ambarcatiuni.

acum 95 luni (5 Oct 2016)

Portul de ambarcatiuni de agrement realizat la Galati, in 2009, sub mandatul Elena Udrea (pe atunci ministru al Turismului), s-a dovedit in final o investitie proasta, cu o folosinta cu mult sub ceea ce se estima. Astfel, daca in studiul de fezabilitate realizat in 2009 se specifica faptul ca "toate cele 80 de locuri de acostament realizate se vor ocupa in cel mult sase luni, ulterior fiind nevoie de extinderi succesive la 120 si apoi la 150 de locuri", realitatea s-a dovedit cu totul alta.

Mai exact, in cei sapte ani de inaugurare (si sase de folosinta, caci activitatea a inceput de facto in martie 2010) portul s-a depreciat continuu, acum doar 30 de locuri mai sunt bune pentru acostarea ambarcatiunilor de agrement (de fapt, inchiriate sunt numai sapte), iar municipalitatea galateana (care are in administrare instalatia) a pierdut circa 100.000 de euro din activitatea de exploatare. Cum sa cheltui 800.000 de euro ca sa legi la mal sapte barci

Investitia totala, inaugurata cu mare pompa in octombrie 2009 (cand inca nu era gata, insa veneeau alegerile prezidentiale), s-a ridicat la 3,4 milioane de lei, dintre care 2,9 milioane de lei de la Ministerul Turismului, iar 500.000 de lei din bugetul municipiului Galati.

Portul a fost destul de scump, de altfel, daca tinem seama ca pe malul Dunarii a aparut o simpla pasarela de acostare lunga de circa 200 de metri, realizata din metal obisnuit si lemn, fara utilitati conexe absolut necesare, precum o statie de carburanti sau o statie de golire a santinelor (foselor septice) de pe ambarcatiuni.

In aceste conditii, decat sa plateasca o chirie consistenta (intre 298 si 652 de lei pe luna, in fuctie de lungimea barcii), multi dintre cei 2.500 de proprietari de barci din Galati au preferat sa le tina acasa sau pe proprietati private, cu costuri cu mult mai mici.

Incidentul a aratat, de altfel, ca la realizarea ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro