FOTO 50 de ani de la catastrofa aeriana de la Cugir: 31 de morti dupa ce pilotul a intrat cu avionul Tarom intr-un nor de furtuna

FOTO 50 de ani de la catastrofa aeriana de la Cugir: 31 de morti dupa ce pilotul a intrat cu avionul Tarom intr-un nor de furtuna

Concluzia unanima a comisiei de ancheta ajunsa la fata locului este urmatoarea: "Concluzia comisiei condusa de general Sandrea si din care au facut parte un numar de 5 ingineri specialisti in constructii de avioane este urmatoarea: cauza catastrofei aeriene inregistrata in data de 9 octombrie 1964, la orele 20.26, in care si-au pierdut viata un numar de 31 de persoane este aceea a intalnirii unui front de nori producatori de curenti verticali, care in opozitie cu manevrarea pilotului in perioada de revolutie in forma de opunere de rezistenta pentru a nu fi rasturnat, a produs ruperea aeronavei, incepand cu profundor - partea mobila a aripei, fuzelaj, dupa care apoi a desprins planurile de motoare si a cazut". Nume importante printre victimele accidentului Pe lista persoanelor care si-au pierdut viata in accidentul aviatic se afla: Constantin Georgescu (36 de ani, inginer, angajat al Institutului de Cercetari Stiintifice de pe langa Ministerul Transporturilor Bucuresti), Arnold Grun (35 de ani, redactor in cadrul Societatii Romane de Radiodifuziune Bucuresti), Gheorghe Vegescu (33 de ani, inginer-sef in cadrul serviciului apelor regiunii Banat), Liviu Ursulescu (43 de ani, medic, directorul Spitalului Faget), Stefan Popovici (48 de ani, seful depozitului Competrol Timisoara), Nicolae Catau (32 de ani, proiectant la Institutul de Studii si Proiectari Hidro-Energetice Bucuresti).

acum 66 luni (10 Oct 2014)

Avionul a cazut in zona de sud a dealului numit "Cetate", aproape de paraul Tiganului. Planul de zbor este schimbat de pilot cu acceptul Centrului de Dirijare a Zborurilor Baneasa, de pe ruta Timisoara - Caransebes - Targu Jiu - Bucuresti - Baneasa, orientandu-se dupa buletinele meteorologice primite la bord si considerand ca are un timp mai bun de zbor. Avionul apartinea Companiei de Stat TAROM - detasamentul IL-14, companie care avea sa mai piarda, in luna iunie a aceluiasi an 1964, un alt avion de tipul Lisunov LI-2P care asigura cursa regulata de pasageri pe ruta Iasi-Bacau, dar in acest caz nu se inregistreaza victime omenesti. Pe 9 octombrie 1964 la bordul avionului se afla un echipaj format din piloti cu experienta: la mansa avionului se afla comandantul Nicolae Matei (32 de ani), avand la activ un numar de 5.324 ore de zbor, copilotul Aurelian Iliuta (29 de ani, 5.392 ore de zbor), operatorul radio Traian Moldovan (43 ani, 7.193 ore de zbor) si Teodor Miu (30 de ani, 2.260 ore de zbor). Vremea nefavorabila, anuntata de controlorul de zbor La ora 20.10, echipajul de la bordul avionului IL-14 ia pentru prima data legatura cu controlorul de zbor Alexandru Calin de la Aerodromul Deva. Cel din urma il avertizeaza pe comandantul aeronavei, Nicolae Matei, de vremea nefavorabila pe care o va intalni dupa ce va trece de Deva, pilotul avionului confirmand ca vede zona la care a facut referire controlorul de zbor: "La 40 de km de noi, la SSE, sunt descarcari electrice cu oraj. Avion de tipul celui prabusit in 9 octombrie 1964 la Cugir Ultima convorbire intre echipajul de la bordul avionului si controlorii de zbor de pe Aerodromul Deva are loc in jurul orei 20.22, cand cei de la bord comunica ora estimativa la care vor ajunge in zona orasului Curtea de Arges si altitudinea avionului la momentul acela. La ora 21.00, turnul de control de pe Aerodromul Deva primeste vestea referitoare la catastrofa aeriana de la Cugir si acestia anunta la randul lor Aeroportul Baneasa, Buc... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro