FOTO. 26 de ani de la scufundarea vasului "MOGOSOAIA". Cea mai grava CATASTROFA NAVALA din Romania

Nava era extrem de aglomerata, cu oameni ingramaditi pe coridoare, si din cauza faptului ca vineri, cu doua zile inainte, la Galati se dadusera ratiile de zahar si ulei, iar multi galateni duceau mancare rudelor de la tara. "Mogosoaia a primit lovitura in plin, s-a aplecat brusc, apoi a revenit pe linia de plutire, dupa care s-a inclinat din nou, s-a rasturnat si s-a scufundat intr-un zgomot infiorator de fiare rupte si contorsionate, pe un fundal de urlete de panica, disperare si groaza.

acum 76 luni (10 Sep 2015)

Duminica, 10 septembrie 1989, la ora 8,20 dimineata, nava de pasageri "Mogosoaia", abia iesita din portul Galati, s-a scufundat in Dunare.

Mass-media din Romania, controlata de puterea comunista, a prezentat o stire scurta, dupa trei zile de la catastrofa. In schimb, posturile de radio Europa Libera si Vocea Americii au difuzat informatii chiar in aceeasi zi.

In dimineata zilei de 10 septembrie 1989, "Mogosoaia" a plecat din portul Galati, spre comuna Grindu, aflata in aval pe Dunare, la ora 8 si 10 minute. Din cauza cetii, comandantul Ion Postolache, un om cu 37 de ani de vechime in navigatie, intarziase iesirea din port cu 10 minute.

Nava, cu o capacitate de 160 de locuri, era supraincarcata. Nava era extrem de aglomerata, cu oameni ingramaditi pe coridoare, si din cauza faptului ca vineri, cu doua zile inainte, la Galati se dadusera ratiile de zahar si ulei, iar multi galateni duceau mancare rudelor de la tara.

In acest timp, pe Dunare urca un convoi bulgaresc format din sase barje incarcate cu minereu de fier, puse in miscare de impingatorul "Petar Karamincev".

Se pare ca, in noaptea de 9 spre 10 septembrie, membrii echipajului bulgaresc sarbatorisera pana dimineata Ziua nationala a Bulgariei, inclusiv prin consumarea de bauturi alcoolice.

Pe 10 septembrie, la ora 8 si 20 de minute, s-a produs nenorocirea. Nava "Mogosoaia" s-a ciocnit de convoiul bulgaresc, s-a rasturnat si s-a scufundat la mila 180, in dreptul localitatii Grindu (Pisica).

"Mogosoaia a primit lovitura in plin, s-a aplecat brusc, apoi a revenit pe linia de plutire, dupa care s-a inclinat din nou, s-a rasturnat si s-a scufundat intr-un zgomot infiorator de fiare rupte si contorsionate, pe un fundal de urlete de panica, disperare si groaza. Impingatorul bulgaresc a calcat efectiv peste nava-pasager romaneasca, a prins-o si a bagat-o sub apa", precizeaza un material documentar realizat de Liga Militarilor Profesionisti. Dintre cei 10 mem... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro