Filmul "Un etaj mai jos" al lui Radu Muntean urca pe scarile de la Cannes

> Alaturi de scenaristii Razvan Radulescu si Alex Baciu (un trio bine inchegat care scrie de mult impreuna povesti bune, pe cit de subtile pe atat de percutante: au semnat impreuna si "Hartia va fi albastra", si "Boogie" si "Marti, dupa Craciun"). Sandu Patrascu, jucat convingator de Teodor Corban, care anul asta de la Berlin (rol principal in Aferim) ajunge si la Cannes (si pe care lumea pe Croisette il stie mai ales din "A fost sau n-a fost" a lui Corneliu Porumboiu, si el asteptat cu nerabdare, cu noul sau film, "Comoara", selectionat in aceeasi sectiune la Cannes, Un Certain Regard). Ironic sau nu insa, si societatea actuala, in care parem sa stim atat de multe unii despre ceilalti, in care parem sa comunicam constant si neintrerupt, in care ne patrundem in intimitate unii altora si avem impresia ca avem acces direct la ea, in lumea asta tocmai, tot ne e frica sa ne interesam de-a dreptul de viata altora, sa ne asumam ceea ce am vazut si auzit, sa articulam temeri si frici, sa actionam in consecinta.

acum 87 luni (15 May 2015)

>

Alaturi de scenaristii Razvan Radulescu si Alex Baciu (un trio bine inchegat care scrie de mult impreuna povesti bune, pe cit de subtile pe atat de percutante: au semnat impreuna si "Hartia va fi albastra", si "Boogie" si "Marti, dupa Craciun"). Echipa tehnica e tot aceeasi: cel care a semnat imaginea, Tudor Lucaciu (o imagine clara, fara multe scheme, focus prim pe personajul principal, cadre lungi si discutii lungi care astfel devin un fel de simbol sau forta stilistica a lui Radu Muntean si deci al tandemului Muntean - Lucaciu), spatii foarte bine conturate, miscari neindoielnice, ajutand la sporirea suspansului psihologic al povestii montajul fiind semnat de Alexandru Radu, Radu Muntean s-a urcat miercuri seara pe scena la Cannes, in sala Debussy marturisind ca s-a venit in familie.

Filmul lui Radu Muntean e construit narativ clar, fiind plin de sugestii subtile pe fundalul unui scenariu, al unei naratiuni care nu e complicata in sine, insa ceea ce dezvaluie sau nu, asta e mai complicat. Filmul spune povestea unui om de rand, familist linistit, lucrator de zori, care isi iubeste cainele, pe Jerry. Sandu Patrascu, jucat convingator de Teodor Corban, care anul asta de la Berlin (rol principal in Aferim) ajunge si la Cannes (si pe care lumea pe Croisette il stie mai ales din "A fost sau n-a fost" a lui Corneliu Porumboiu, si el asteptat cu nerabdare, cu noul sau film, "Comoara", selectionat in aceeasi sectiune la Cannes, Un Certain Regard).

Sechelele sistemului comunist

Sandu Patrascu isi vede de viata, isi plimba cainele prin parc si alearga cu el incercand sa mai slabeasca, sa mai scape de burta. Isi iubeste fiul, pe Matei, (Ionut Bora), un pusti simpatic, un adolescent cu capul in calculator, pe telefon, cu urechile in casti, jucand tot felul de jocuri, somnambul vorbitor cautand parole si in somn. Intr-o dimineata Sandu se intoarce acasa si pe casa scarilor, in fata usii unuia din vecini, un etaj mai jos de unde lo... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro