Faimoasa branza de Taga se vinde si online: fermierii care au preluat o fabrica inchisa de Napolact isi fac magazin virtual pentru "camembertul romanesc"

Faimoasa branza de Taga se vinde si online: fermierii care au preluat o fabrica inchisa de Napolact isi fac magazin virtual pentru

Saptezeci de fermieri salvau, in toamna lui 2014, primul produs romanesc cu denumire de origine protejata in Uniunea Europeana - casul Nasal, un tip de branza similara cu camembertul francez, al carui gust deosebit era dat o bacterie care se gaseste intr-o pestera din comuna Taga, judetul Cluj. "Trebuie sa ne adaptam" Cand am asistat la repornirea fabricii de la Taga de o mana de fermieri priceputi la cresterea vacilor, nu as fi crezut ca dupa mai bine de un an de zile cuvinte precum vanzari online, facebook, google, youtube, like, share vor fi folosite in aceeasi fraza cu branza de Nasal.

acum 61 luni (17 Feb 2016)

Saptezeci de fermieri salvau, in toamna lui 2014, primul produs romanesc cu denumire de origine protejata in Uniunea Europeana - casul Nasal, un tip de branza similara cu camembertul francez, al carui gust deosebit era dat o bacterie care se gaseste intr-o pestera din comuna Taga, judetul Cluj. Crescatorii de bovine reuniti in Cooperativa Agricola Somes Aries, o entitate care livreaza 40.000 de litri de lapte zilnic, au inchiriat fabrica din Taga si au repus-o pe picioare. In februarie 2015 se scotea pe piata prima sarja de branza produsa de fermierii clujeni. "In februarie am produs 1,5 tone de branza, in iulie am atins 2,5 tone, iar luna trecuta, in ianuarie 2016, productia a ajuns la 3,7 tone", ne spune Andrei Prodan, noul director al fabricii de la Taga, care si-a schimbat denumirea in"Fabrica de branzeturi Transilvania". Daca initial se producea doar casul de Nasal pentru Napolact, acum de pe poarta fabricutei din Taga ies inca patru sortimente: "Montana", "Moeciu", "Bobalna" (dupa retetele imprumutate de la Napolact) si Produs de Taga, un sortiment original similar cu camembertul. "Trebuie sa ne adaptam" Cand am asistat la repornirea fabricii de la Taga de o mana de fermieri priceputi la cresterea vacilor, nu as fi crezut ca dupa mai bine de un an de zile cuvinte precum vanzari online, facebook, google, youtube, like, share vor fi folosite in aceeasi fraza cu branza de Nasal. Se intampla acest lucru de cand Andrei Prodan (26 de ani), un tanar fermier a intrat in Consiliul de Administratie al Cooperativei Somes Aries fiind insarcinat cu partea de comunicare si marketing. In cooperativa lucram impreuna oameni de 20 de ani cu oameni de 50 de ani. Noi, cei mai tineri, cunoastem unelte noi in piata, care ar fi inutile fara experienta si indrumarea celor mai in varsta", sustine Andrei, care din martie va fi director al Fabricii de Branzeturi Transilvania. Pe langa magazinul online, care va fi lansat la finalul saptamanii, noul director vine si cu o strategie de prom... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro