Facebook va avertiza utilizatorii daca citesc stiri false

Facebook va avertiza utilizatorii daca citesc stiri false

Facebook a declarat joi ca va introduce instrumente pentru a preveni stirile false de la raspandire pe platforma sa, ca raspuns la numeroasele critici ca nu a facut suficient pentru a combate problema in timpul campaniei prezidentiale din SUA. Este insa greu de evaluat cat de eficient va fi programul implementat de Facebook si daca reteaua sociala va face suficient pentru a combate problema stirilor false, dar Facebook testeaza diferite optiuni pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine, iar aceasta runda de eforturi este prima din multele pe care Facebook le va incerca.

acum 88 luni (16 Dec 2016)

Facebook a declarat joi ca va introduce instrumente pentru a preveni stirile false de la raspandire pe platforma sa, ca raspuns la numeroasele critici ca nu a facut suficient pentru a combate problema in timpul campaniei prezidentiale din SUA.

Compania a subliniat ca noile caracteristici fac parte dintr-un proces continuu de a rafina si a testa modul in care trateaza stirile false, dupa ce anul acesta s-a confruntat cu plangeri care implica modul in care monitorizeaza si controleaza continutul produs de 1,8 miliarde de utilizatori.

In cazul in care astfel de organizatii identifica o poveste ca fals, Facebook a spus ca stirea va fi semnalata ca fiind "disputata" si va fi legata de articolul corespunzator care explica de ce este falsa.

Noul sistem va functiona astfel: Daca o poveste de pe Facebook este in mod evident falsa - de exemplu spune ca o celebritate a murit atunci cand aceasta este inca in viata - atunci utilizatorii vor vedea un anunt ca povestea a fost contestata sau demascata.

Utilizatorii vor avea, de asemenea, posibilitatea de a raporta povestile potential false la Facebook sau de a trimite mesaje direct persoanei care a postat un articol discutabil.

"Avem responsabilitatea de a reduce raspandirea de stiri false pe platforma noastra", a declarat Adam Mosseri, vice-presedinte de dezvoltare a produsului al Facebook, potrivit Washington Post. Mosseri a spus ca reteaua sociala inca mai vrea sa fie un loc unde oamenii cu tot felul de opinii se pot exprima, dar nu are niciun interes in a arbitra ce este si ce nu este adevarat pentru un miliard de utilizatori.

Acum cateva saptamani, directorul executiv Mark Zuckerberg a declarat ca a fost o "idee nebuna" ca stirile false sau care induc in eroare de pe Facebook au ajutat la inclinarea balantei in favoarea republicanului Donald Trump la alegerile din Statele Unite.

<... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro