EXCLUSIV Romanul care a devenit profesorul anului in Olanda: "Am fost un etern nemultumit de sistemul de educatie"

EXCLUSIV Romanul care a devenit profesorul anului in Olanda:

Alexandru are 34 de ani, s-a nascut la Bucuresti in 1980 si a fost de mic pasionat de calculatoare si de sport. E cunoscut pentru ca a introdus conceptul de Gamification (transformarea unui concept din viata de zi cu zi, folosind tehnicile de recompense si provocari din cadrul jocurilor) la cursurile sale, iar rezultatele nu s-au lasat asteptate. Poate cel mai putin bine a iesit partea legata de inceputuri, la care nu m-am gandit de ani de zile si despre care nu ma simt prea confortabil sa vorbesc". Aveam in carnetul de note adnotari de la profesori care cereau ca parintii sa vina la scoala pentru ca eu spusesem ca trebuie sa joc fotbal la ora lor", povesteste Iosup. Cursul de Computer Organisation de la Universitatea din Delft, organizat in primul trimestru din anul I la sectia de Computer Science, e unul dintre cele mai grele din programa. In limbaj modern - era interesat de grupari complexe de calculatoare, de grid si apoi de cloud computing. De altfel, spune romanul de la Delft, cloud computing-ul e de fapt grid computing denumit altfel, pentru ca dadea mai bine la marketing. Intrebarile grele nu-si gasesc raspunsul mereu in industrie Ceea ce gandeau cercetatorii in 2005 si la ce lucra si Iosup erau sisteme de tipul Amazon Cloud, care ofera servere ce pot fi folosite de site-uri din intreaga lume. Practic, multe firme nu mai au nevoie de infrastructura proprie acum, pentru ca o pot inchiria pe cea Amazon sau Google din mediul virtual si si se ocupe mai mult de propria directie de afaceri.

acum 61 luni (29 Jan 2015)

Alexandru are 34 de ani, s-a nascut la Bucuresti in 1980 si a fost de mic pasionat de calculatoare si de sport. E cunoscut pentru ca a introdus conceptul de Gamification (transformarea unui concept din viata de zi cu zi, folosind tehnicile de recompense si provocari din cadrul jocurilor) la cursurile sale, iar rezultatele nu s-au lasat asteptate. Nu a ajuns la acest rezultat intamplator, ci pornind de la propriile experiente cu scoala. E analitic, precis atunci cand vorbeste despre educatie si rade cand isi aminteste de copilarie. La sase ore dupa realizarea interviului, la finalul zilei de munca, imi scrie "Cred ca a mers cel mai bine partea legata de educatie, unde amandoi avem o intuitie buna a lucrurilor. Poate cel mai putin bine a iesit partea legata de inceputuri, la care nu m-am gandit de ani de zile si despre care nu ma simt prea confortabil sa vorbesc".

"Eram interesat de propriile mele teme, decat sa particip la concursuri. Omul care merge la olimpiada de informatica are o minte foarte analitica si e orientat spre matematica. Asta zic cu mintea de acum. Un elev incompatibil cu scoala romaneasca

Iosup a ajuns la tehnicile de gamification pe care le foloseste in cursurile sale de la Universitatea din Delft dupa ce toata viata s-a luptat cu sistemele din scoala. Aveam in carnetul de note adnotari de la profesori care cereau ca parintii sa vina la scoala pentru ca eu spusesem ca trebuie sa joc fotbal la ora lor", povesteste Iosup.

De la Scoala numarul 19 din Bucuresti, Iosup a ajuns la Sfantul Sava, un liceu de elita din capitala. "Mi-am petrecut majoritatea orelor de chimie, biologie, franceza sau istorie pe terenul de baschet. Stiam ca informatica este ceea ce vreau sa fac in viata si am avut multe absente pentru ca am stat o parte dintr-un semestru acasa pentru ca voiam sa programez mai bine.

A fost elevul care s-a descurcat mereu, pentru ca nu se punea prob... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro