EXCLUSIV Interviu. Stan Just, unul dintre oamenii din spatele The Witcher: "Vreau sa vad industria romaneasca de gaming in plina expansiune"
Am stat de vorba cu el pentru a vedea care sunt provocarile dezvoltarii unui astfel de joc, ce inseamna asteptarile gamerilor, atunci cand vine vorba despre unul dintre cele mai indragite titluri din lume. Asta inseamna ca, daca omori un monstru sau nu, o scena de dialog va aparea in functie de alegerea pe care ai facut-o, iar toate trebuie sa fie de cea mai buna calitate. Pentru unele jocuri e suficient sa te axezi doar pe cateva aspecte, insa atunci cand vorbim de un joc atat de celebru si de dorit, cumparatorilor trebuie sa li se ofere totul. Chiar daca nu avem bugetele celor mai mari jucatori de pe piata de gaming, vrem sa oferim experiente pe care lumea sa le tina minte si in anii care vor urma.
Am stat de vorba cu el pentru a vedea care sunt provocarile dezvoltarii unui astfel de joc, ce inseamna asteptarile gamerilor, atunci cand vine vorba despre unul dintre cele mai indragite titluri din lume. Cum a fost sa ajuti la dezvoltarea unui proiect atat de popular si de aclamat?
Atunci cand lucram la Witcher 3: Wild Hunt, eram in cadrul departamentului de dezvoltare artistica, a fost extraordinar, insa s-a dovedit a fi o provocare pe masura. Motivul pentru care a fost foarte greu consta in naratiunea extrem de dezvoltata care e prezenta in acest joc. Asta inseamna ca, daca omori un monstru sau nu, o scena de dialog va aparea in functie de alegerea pe care ai facut-o, iar toate trebuie sa fie de cea mai buna calitate. Foarte multe lucruri puteau merge prost si de aceea a fost o provocare sa lucrez la Witcher 3.
Asteptarile gamerilor sunt din ce in ce mai mari, de la an la an. Toti vor sa fie surprinsi cu cea mai buna grafica, cu cele mai bune idei si sa ia parte la povesti imersive. Iar toate cele de mai sus trebuie sa fie realizate perfect, pentru toate platformele. Pentru unele jocuri e suficient sa te axezi doar pe cateva aspecte, insa atunci cand vorbim de un joc atat de celebru si de dorit, cumparatorilor trebuie sa li se ofere totul. Cea mai mare provocare a fost sa integram toate elementele de poveste din partea finala a jocului. Expansiunea foarte mare a studioului CD Projekt Red si calitatea deosebita a jocurilor produse de voi este ceva la care studiourile independente pot doar sa viseze.
Cred ca cel mai important aspect din cadrul CD Projekt Red este ambitia de care toata lumea da dovada aici. Oamenii care se alatura proiectului nu vin aici doar de dragul de a face jocuri. Compania atrage angajati care vor sa schimbe industria prin dedicarea de care dau dovada. Chiar daca nu avem bugetele celor mai mari jucatori de pe piata de gaming, vrem sa oferim experiente pe care lumea... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro