EXCLUSIV Interviu cu fondatorul OnePlus: "Nu vrem sa facem bani din telefoane, ci din software-ul pe care-l cream"

EXCLUSIV Interviu cu fondatorul OnePlus:

OnePlus a fost lansata in decembrie 2013 de catre fosti angajati Oppo, o alta firma de succes din China. Suntem capabili sa ne vindem dispozitivele la un pret atat de mic fiind foarte eficienti: vindem prin e-commerce, ne bazam pe social media pentru marketing si avem tot timpul grija sa avem un inventar apropiat de realitate, pentru a profita de sistemul de invitatii. **De ce exista diferente de pret atat de mari intre producatorii chinezi sau independenti, cum sunteti voi, si Samsung, Apple sau Sony?** Companiile adopta un model de business nou pentru a se adapta la piata in schimbare din domeniul telefoanelor mobile. **A contat si faptul ca producatorii din China au reusit sa treaca peste imaginea de clone si au creat produse inovatoare si competitive?** Avem cartierul general in China, dar avem angajati din 14 tari si crestem global zi de zi.

acum 110 luni (16 Jul 2015)

OnePlus a fost lansata in decembrie 2013 de catre fosti angajati Oppo, o alta firma de succes din China. Compania lui Pete Lau si Carl Pei a adoptat un model straniu - a ales sa vanda telefoanele folosind un sistem de invitatii. De asemenea, OnePlus, spre deosebire de producatorii mari, a avut o lejeritate mai mare in a interactiona cu fanii si cumparatorii. "Am anuntat compania in decembrie 2013 cu fast si ne-am gandit ca vom vinde cateva mii de telefoane prin internet. De altfel, campania de promovare a fost una cel putin neobisnuita. Pentru a primi o invitatie, OnePlus a cerut utilizatorilor sa isi distruga telefoanele din prezent pentru a putea sa ia un OnePlus One la un dolar. Va fi un telefon cu specificatii tehnice uluitoare, la un pret extraordinar de mic - 450 de dolari. Ce v-a motivat pe tine si pe Carl sa concurati cu cei mai mari producatori de telefoane mobile din lume?**

Toti cei care am creat OnePlus am lucrat in industrie tehnologiei inainte pentru multi ani. Chiar daca lucram pentru diferite firme, toti foloseam iPhone-uri si am simtit ca lipseste ceva de pe piata telefoanelor cu Android. Am vazut posibilitatea de a intra pe nisa aceasta, care s-a potrivit si cu trendul actual: utilizatorii stiu ca nu trebuie sa plateasca 800 de dolari pentru un contract pe doi ani. Stiam ca putem sa lansam o companie globala cu un produs excelent, cu user experience imbunatatit si o comunitate interactiva.

**Cum a fost inceputul pentru OnePlus, iti mai amintesti?**

De la inceput, OnePlus a vrut sa fie o companie globala. Am anuntat compania in decembrie 2013 cu fast si ne-am gandit ca vom vinde cateva mii de telefoane prin internet. La finalul lui 2014 am trecut peste estimarile de vanzari si am vandut peste un milion de telefoane. Ce este OnePlus - un brand propriu sau o companie interna a Oppo?**

OnePlus este o companie proprie, desi avem investitori comuni cu Oppo... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro