EXCLUSIV FMI trage un semnal de alarma: Reanalizarea noului Cod Fiscal, o decizie cruciala. Deficitul bugetar va creste pana la cel putin 3% din PIB

EXCLUSIV FMI trage un semnal de alarma: Reanalizarea noului Cod Fiscal, o decizie cruciala. Deficitul bugetar va creste pana la cel putin 3% din PIB

Cei doi oficiali ai FMI sustin ca reanalizarea Codului Fiscal in Parlament reprezinta o oportunitate de precizare a prioritatilor fiscale pe termen mediu si de redimensionare in consecinta a reducerilor de impozite si taxe propuse. Pentru a crea insa spatiul fiscal necesar unor reduceri prudente de impozite si taxe sunt necesare actiuni mai concrete, mai mult timp si o stransa coordonare intre toate ministerele de linie si ANAF, in mod deosebit: (i) o mai buna colectare a impozitelor si taxelor, (ii) cheltuirea mai eficienta a banilor publici, si (iii) deplasarea dinspre investitiile finantate de la buget catre proiectele finantate din fonduri UE.

acum 66 luni (3 Aug 2015)

Cei doi oficiali ai FMI sustin ca reanalizarea Codului Fiscal in Parlament reprezinta o oportunitate de precizare a prioritatilor fiscale pe termen mediu si de redimensionare in consecinta a reducerilor de impozite si taxe propuse. Redam in continuare opinia integrala semnata de Andrea Schaechter si de Guillermo Tolosa: Romania a facut pasi importanti in ultimii sapte ani pentru a-si imbunatati finantele publice controversate. El ar presupune o pierdere anuala de venituri de aproximativ 2,2% din PIB si o majorare a deficitului bugetar de pana la cel putin 3% din PIB, plasand astfel datoria publica pe o traiectorie ascendenta. In mod alternativ, pentru a mentine sub control deficitul, s-ar impune reducerea cheltuielilor statului precum si renuntarea la initiativele noi de cheltuieli, inclusiv la cele de infrastructura, aparare, salarii, sanatate si educatie. Mai exista oare si o a treia alternativa care sa permita Romaniei sa isi reduca treptat datoria publica, sa relaxeze povara fiscala si sa finanteze noi proiecte? Noi credem ca exista, daca amploarea si viteza de implementare a masurilor de politica fiscala, precum si noile planuri de cheltuieli sunt mai temperate. Dupa multi ani in care a strans cureaua, Romania a reusit sa ajunga in anul 2014 la un deficit structural sustenabil, nemaiavand nevoie de alte reduceri de deficit in anii 2015 sau 2016. Datoria publica, care este acum de aproape doua ori si jumatate mai mare decat inainte de criza, masurata ca pondere in PIB, se va stabiliza. Nu este evident faptul ca o stimulare fiscala suplimentara ar fi de dorit la acest moment, daca ea trebuie finantata printr-o datorie mai mare. Romania a trecut deja in ultimul deceniu printr-un astfel de ciclu nefericit de stimulare excesiva in vremuri bune si de austeritate stricta in vremuri grele. Reducerile tintite de impozite si taxe genereaza cele mai bune rezultate. Avantajele initiativelor de politici fiscale de impulsionare a consumului au o probabilitate de viata scazut... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro