EXCLUSIV Cum pun in pericol viata soferilor societatile de asigurari
Reduceri pentru asiguratori din preturile de referinta Potrivit unei propuneri de colaborare tipizata a unei cunoscute companii de asigurari, intrata in posesia "Adevarul", unitatea reaparatoare este obligata sa acorde reduceri de aproape jumatate din pretul de referinta al pieselor. Pe langa marcile consacrate, care au un control strict al calitatii productiei, precum Bosch, Mann, TRW sau Brembo, exista insa si producatori de piese obscuri, precum firme chinezesti sau turcesti, ale caror piese ridica serioase semne de intrebare in privinta calitatii.Numele mai mari din lumea producatorilor aftermarket lucreaza numai cu licenta, adica au obtinut dreptul de a face piese similare cu cele originale, respectand anumite specificatii, in timp ce alti producatori fac aceleasi piese fara garantia calitatii pieselor de origine.
Multe piese aftermarket, de o calitate indoielnica, pun in pericol viata pasagerilor unei masini reparate in baza politelor de asigurare obligatorie (RCA). La asta contribuie si o practica a companiilor de asigurari, care incearca sa-si rotunjeasca veniturile din diferenta de pret a pieselor de origine si cele aftermarket.
Preturile de referinta ale pieselor de origine se regasesc in baza de date Audatex, care cuprinde caracteristicile tehnice ale masinilor produse in strainatate. Cu alte cuvinte, service-urile trebuie sa scada din devizele de reparatii reducerile cerute de asiguratori. Asta face ca nici macar service-urile de reprezentanta sa nu mai foloseasca piese de origine atunci cand fac reparatii in baza politelor RCA, spun specialistii.
Reduceri pentru asiguratori din preturile de referinta
Potrivit unei propuneri de colaborare tipizata a unei cunoscute companii de asigurari, intrata in posesia "Adevarul", unitatea reaparatoare este obligata sa acorde reduceri de aproape jumatate din pretul de referinta al pieselor. Cele mai mari discount-uri sunt prevazute la piesele Daewoo (43%), Opel (38%), Chevrolet (38%), Subaru, Hyundai, Volkswagen, Dacia si Citroen - toate cu 30% reducere din pretul de lista.
Cristian Muntean, fost presedinte al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), a confirmat, pentru "Adevarul", practica discount-urilor folosita de firmele de asigurari.
"Reparatiile in service-urile partenere ale companiilor de asigurari nu sunt facute, in aproape 100% din cazuri, cu piese de origine, pentru ca asiguratorii conditioneaza in contracte acordarea unor reduceri. Asa ca daca service-ul vrea sa foloseasca la reparatii piese mai scumpe, adica cele de origine, trebuie sa puna de la el bani, ca sa acopere diferenta de pret", a explicat Muntean. Este, de fapt, un contract de adeziune", afirma Cristian Muntean.