EXCLUSIV. A inceput razboiul pentru viitorii procurori-sefi
Cu mai putin de patru luni inainte de expirarea mandatelor procurorilor-sefi de parchete (cele mai grele fiind DNA si Parchetului General), s-au conturat doua tabere care-si disputa atributia de a face propuneri de persoane pentru un nou mandat. Un comunicat de presa al acestei Camere a Parlamentului din 28 octombrie 2015 preciza: "Cu ocazia intalnirilor informale din lunile mai si iunie ale Biroului Permanent al Senatului cu reprezentanti ai CSM si ai asociatiilor profesionale ale magistratilor si avocatilor, s-a stabilit de comun acord infiintarea unui grup de lucru mixt in care sa fie reprezentate toate grupurile parlamentare, CSM, asociatiile profesionale, reprezentanti ai mediul academic de specialitate, dar si reprezentanti ai altor institutii cu atributii in domeniu". In viziunea CSM, acest articol ar trebui schimbat astfel incat sa sune asa: "Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, adjunctii acestuia, procurorii-sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Presedintele Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii (...)".
Cu mai putin de patru luni inainte de expirarea mandatelor procurorilor-sefi de parchete (cele mai grele fiind DNA si Parchetului General), s-au conturat doua tabere care-si disputa atributia de a face propuneri de persoane pentru un nou mandat. Miza taberei CSM-Tariceanu este schimbarea peste noapte a legii de numire a procurorilor, astfel incat propunerile sa fie facute de catre CSM, si nu de catre ministrul Justitiei. Un comunicat de presa al acestei Camere a Parlamentului din 28 octombrie 2015 preciza: "Cu ocazia intalnirilor informale din lunile mai si iunie ale Biroului Permanent al Senatului cu reprezentanti ai CSM si ai asociatiilor profesionale ale magistratilor si avocatilor, s-a stabilit de comun acord infiintarea unui grup de lucru mixt in care sa fie reprezentate toate grupurile parlamentare, CSM, asociatiile profesionale, reprezentanti ai mediul academic de specialitate, dar si reprezentanti ai altor institutii cu atributii in domeniu".
Este cu totul de neinteles de ce Biroul Permanent al Senatului avea nevoie ca intalnirile cu "reprezentanti ai CSM si ai asociatiilor profesionale ale magistratilor si avocatilor" sa fie informale. Cu atat mai mult cu cat, conform aceluiasi comunicat de presa, miza era una cat se poate de legitima. "Grupul de lucru mixt are caracter profesional si are ca scop principal redactarea unor proiecte de propuneri legislative in domeniul justitiei. Odata finalizate de grup, aceste proiecte vor putea fi preluate in totalitate sau partial de parlamentarii interesati, indiferent de apartenenta politica, pentru a urma procedura parlamentara regulamentara de legiferare.
Propunerea cu schepsis CSM
La fel de misterios este momentul ales de catre Senat pentru a da un comunicat de presa, respectiv la peste patru luni de la "intalnirile informale din lunile mai si iunie", abia pe 28 octombrie 2015. De fapt, la mijloc nu a fost nici o coincidenta: cu numai o zi inainte, pe 27 octombrie 2015, Consiliul Superior a... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro