Esecul Comarnic-Brasov. Ce urmeaza
In comunicatul de presa in care anunta oprirea discutiilor privind parteneriatul autostrazii, Ministerul Transporturilor a trecut in revista si cateva solutii alternative la problema aglomeratiei de pe Valea Prahovei. Chiar facute variantele de ocolire, aglomeratia va aparea din nou pe cele 13-14 serpentine de la zona stiuta si la Cotul Donului unde nu se poate merge cu mai mult de 20 de kilometri la ora. "Sectoarele 1 si 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Brasov, cu o lungime totala de aproximativ 10 km, la care se adauga si drumuri de legatura) vor fi scoase la licitatie, cu finantare de la bugetul de stat.
In comunicatul de presa in care anunta oprirea discutiilor privind parteneriatul autostrazii, Ministerul Transporturilor a trecut in revista si cateva solutii alternative la problema aglomeratiei de pe Valea Prahovei.
Lipsit de dorinta de a-si recunoaste deschis esecul, Ministerul Transporturilor (MT) s-a incapatanat zilele trecute sa spuna romanilor ca situatia traficului de pe Valea Prahovei nu este atat de neagra. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat la inceputul lunii mai un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Drumul va fi de folos doar celor care vor sa ajunga in Sinaia sau pe Platoul Bucegi, dar trebuie precizat ca soseaua de urcare spre Platou este plina de serpentine si este la standard de drum judetean.
Solutia 2: Nou drum pe Valea Doftanei
O alta varianta este construirea unei sosele ocolitoare a municipiului Campina care sa faca legatura intre DN1 si DJ 102I, modernizat si acesta la standard de drum national pana la Sacele. Prima este ca acum doar o parte a drumului este la standard de drum judetean, restul fiind de fapt drum forestier. A doua problema este ca drumul va duce la Sacele si atunci apare intrebarea: de ce sa-l mai faci cand ai si DN1A, pe la Cheia?", intreaba retoric un inginer de drumuri implicat in proiectul autostrazii Comarnic-Brasov.
CNADNR a inceput studiile de fezabilitate si sustine ca lucrarile vor incepe anul viitor
Solutia 3: Centurile ocolitoare pe DN1
Varianta aceasta porneste de la premisa ca realizand doua variante de ocolire ale localitatilor Comarnic si Busteni dispar problemele.
Se pot face pe vale, insa va fi extrem de costisitor sa faci multe poduri, viaducte ce vor necesita intretinere si nu vor permite o viteza mai mare de 50 kilometri la ora", spune specialistul. La Busteni spatiul necesar variantei de ocolire nu mai exista nici pe stanga, nici pe dreapta Vaii Prahovei caci vechiul amplasament,... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro