Efectul negativ al campaniilor care promoveaza fotomodele plinute: cercetatorii trag un semnal de alarma

Efectul negativ al campaniilor care promoveaza fotomodele plinute: cercetatorii trag un semnal de alarma

Cercetarea a fost realizata dupa ce in ultimii ani tot mai multe reviste si case de moda promoveaza imaginea unor fotomodele obeze, sugerand ca frumusetea nu tine cont de greutate si ca femeile ar trebuie sa se iubeasca si sa se accepte asa cum sunt, chiar si grase.

acum 105 luni (10 Dec 2015)

Cercetatorii au realizat cateva experimente pentru a vedea cum reactioneaza oamenii atunci cand li se sugereaza ca este in regula sa fie grasi. Expertii de la Universitatea Simon Fraser din Canada spun ca promovarea manechinelor grase ii convinge pe oameni ca ar trebui sa accepte obezitatea ca o stare fireasca.

In urma a cinci experimente, cercetatorii au observat ca persoanele carora li s-a sugerat ca este acceptabil sa fie grase au consumat mancare mai nesanatoasa si nu au fost prea interesate de un stil de viata echilibrat, scrie Daily Mail.

Mai mult, cercetatorii spun ca promovarea imaginii acestor femei obeze, prezentate ca fiind frumoase, nu are deloc efectul dorit de campaniile organizate.

Expertii le recomanda agentiilor se publicitate si celor care organizeaza diferite campanii sociale sa nu mai sugereze ca o anumita forma a corpului este "buna" sau "rea", pentru ca idealizarea unui trup gras are un efect la fel de negativ ca stigmatizarea lui.

Ideal ar fi sa fie promovata imaginea unor persoane cu o greutate normala, sanatoasa, dar o varianta la fel de buna este si mutatea atentiei de la greutatea corporala, astfel incat acest subiect sa nu mai fie deloc promovat. Cercetarea a fost realizata dupa ce in ultimii ani tot mai multe reviste si case de moda promoveaza imaginea unor fotomodele obeze, sugerand ca frumusetea nu tine cont de greutate si ca femeile ar trebuie sa se iubeasca si sa se accepte asa cum sunt, chiar si grase. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro