Educatie finlandeza pentru copiii din Ploiesti. Cum arata o zi din viata unui copil care studiaza dupa cel mai avansat sistem educational din lume

Educatie finlandeza pentru copiii din Ploiesti. Cum arata o zi din viata unui copil care studiaza dupa cel mai avansat sistem educational din lume

De asemenea, oricat de mici ar fi, o data pe saptamana sunt responsabili cu punerea mesei de pranz si strangerea acesteia, ba chiar pregatesc impreuna micul dejun, ies o ora afara zilnic, indiferent ca ploua, ninge sau este canicula, iar orele de stiinte, de exemplu, le petrec aplicat, in parc, observand natura si fenomenele meteorologice. Alexandra se joaca un un elev, iar cel mic invata culorile Diferentele fata de sistemul romanesc de invatamant, evidente, nu sunt decat principii dupa care functioneaza sistemul de invatamant din Finlanda, in acest moment cel mai avansat din lume si un deziderat pentru multe state. Joaca de-a micul dejun inseamna, pe langa dezvoltarea unei abilitati esentiale, aceea de a sti sa-ti prepari ceva de mancare, indiferent de varsta, si dezvoltarea motricitatii, de exemplu, atunci cand exerseaza miscarile de a intinde untul pe paine. Obiectivul principal al educatiei din centrul de la Ploiesti este acela de a-i ajuta pe copii sa deprinda abilitati de analiza si sinteza, de integrare a cunostintelor si experientelor, fapt care ii va ajuta sa gandeasca critic si sa le placa sa invete pe tot parcursul vietii. Un elev de la centrul din Ploiesti si-a ales singur modalitatea de odihna de dupa masa Parintii, la fel de importanti De altfel, parintii sunt o veriga importanta a sistemului educational din centru. Un SMURD al educatiei Centrul de inspiratie finlandeza de la Ploiesti urmeaza principiile curriculumului national finlandez pentru invatare timpurie, adaptat la mediul si oportunitatile de invatare din Romania, intr-un mod care sa permita copiilor sa-si foloseasca mai tarziu abilitatile si cunostintele in orice sistem educational.

acum 80 luni (20 Mar 2016)

La o prima vedere, Yuppy Koti, asa cum se numeste centrul din Ploiesti, este o gradinita obisnuita. Toata lumea, inclusiv adultii, are papuci si haine cat mai comode, asa cum cei mici sunt obisnuiti sa vada acasa, o prima familiaritate care le inlesneste "ruptura" zilnica de cateva ore de parinti. Copiii au libertatea de a merge prin tot centrul, inclusiv in birourile profesorilor, punand intrebari despre absolut orice si primind, cu infinita rabdare, raspunsuri.

De asemenea, oricat de mici ar fi, o data pe saptamana sunt responsabili cu punerea mesei de pranz si strangerea acesteia, ba chiar pregatesc impreuna micul dejun, ies o ora afara zilnic, indiferent ca ploua, ninge sau este canicula, iar orele de stiinte, de exemplu, le petrec aplicat, in parc, observand natura si fenomenele meteorologice. Tot ceea ce invata, de la litere pana la matematica, este sub forma unor jocuri, astfel ca ei nu au niciodata teme sau lectii, ci doar jocuri noi, care ii provoaca. Iar predarea se face exclusiv sau cat mai mult in limba engleza pentru ca in primii ani de viata, aptitudinea innascuta a copiilor de a invata limbi straine se afla la apogeu. La fel de important, copilul nu este niciodata bruscat sau stigmatizat de catre profesorii sau colegii sai, iar un profesor se ocupa de maximum 7 copii.

Alexandra se joaca un un elev, iar cel mic invata culorile

Diferentele fata de sistemul romanesc de invatamant, evidente, nu sunt decat principii dupa care functioneaza sistemul de invatamant din Finlanda, in acest moment cel mai avansat din lume si un deziderat pentru multe state. Alexandra a terminat Literele in Romania si a lucrat la British School of Bucharest (Scoala Britanica din Bucuresti), iar la acel moment, in 2010, sistemul de invatamant din Marea Britanie i s-a parut ca fiind ideal. "Am aflat insa, aproape cu stupoare, la Forumul Educatiei de la Bucuresti, ca sistemul din Anglia este abia pe locul... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro