Economia Turciei da semne de oboseala intr-un moment in care presedintele Erdogan are nevoie de sprijinul populatiei

Economia Turciei da semne de oboseala intr-un moment in care presedintele Erdogan are nevoie de sprijinul populatiei

Lovitura de stat esuata din 15 iulie 2016 a zdruncinat increderea investitorilor, iar seria de atentate ucigase a lovit puternic unul dintre sectoarele cheie ale economiei turce, turismul, scrie "L'Express". Comerciantii au mai fost loviti si de o crestere a taxelor asupra importurilor unor produse cosmetice si de restrictii privind produsele ce pot fi platite prin card de credit, in rate, masura luata pentru a stimula rata de economisire a Turciei. Reforma avea nevoie de cel putin 330 de voturi, dintr-un total de 550 de mandate, pentru a fi supusa referendumului.

acum 56 luni (23 Jan 2017)

Lovitura de stat esuata din 15 iulie 2016 a zdruncinat increderea investitorilor, iar seria de atentate ucigase a lovit puternic unul dintre sectoarele cheie ale economiei turce, turismul, scrie "L'Express". Devalorizarea monedei locale, lira turceasca, s-a accelerat de cand Parlamentul turc a inceput sadezbata proiectul de reforma constitutionala care consolideaza competentelor presedintelui Recept Erdogan, iar pietele au devenit nervoase. Moneda turceasca a pierdut aproximativ un sfert din valoarea sa incepand de la mijlocul anului trecut, afectand puternic comerciantii care vand bunuri importate sau platesc chirii raportate la dolarul American , scrie Reuters. De exemplu, omul de afaceri turc Tekin Acar, care avea contracte pentru a deschide filiale ale lantului de produse cosmetice din 10 mall-uri in acest an, a anulat noua dintre ele, deoarece a ajuns la concluzia ca devalorizarea lirei turcesti va face dificila plata chiriilor pentru magazine. Multi comercianti sufereau deja din cauza scaderii numarului de turisti, dupa seria de atentate . Lantul de imbracaminte C&A (Olanda), Topshop (Marea Britanie), compania de cosmetice Douglas (Germania) si retailerul de suplimente alimentare GNC (SUA) au disparut in ultimele luni din centrele comerciale. "Din moment ce mai multe branduri si-au inchis magazine, pe rand, oamenii nu au observant", a declarat Acar, cel care a fondat in 1979 lantul de magazine cosmetice care ii poarta numele. "In cariera mea de 46 de ani, este prima data cand am probleme cu plata chiriei, utilitatilor si salariilor. Sute de mall-uri au rasarit in Turcia in ultimele doua decenii, simboluri ale cresterii rapide conduse de consum, care a contribuit la consolidarea popularitatii presedintelui Tayyip Erdogan in perioada mandatelor de prim-ministru, intre 2003-2014. Comerciantii au mai fost loviti si de o crestere a taxelor asupra importurilor unor produse cosmetice si de restrictii privind produsele ce pot fi platite prin card de credit, in rate, m... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro