Economia care nu exista. Inselarea cumparatorului este interzisa de lege

O reducere substantiala Mentionarea de catre Catena a studiului efectuat de Ziarul Financiar asupra preturilor platite de consumatori pentru 5 cele mai vandute produse, fara prescriptie medicala din Romania, inclusiv de catre lantul de farmacii Catena, nu are nicio legatura cu rezultatele cercetarii noastre de piata, care au evidentiat faptul ca lantul de farmacii apeleaza la o practica comerciala incorecta, interzisa de Legea nr. Diferenta dintre cele doua institutii este clara, ANPC este organismul guvernamental cu drept de control si sanctionare a comerciantilor, care coordoneaza si realizeaza politica in domeniul protectiei consumatorilor, iar APC este organismul neguvernamental, fara drept de control asupra comerciantilor, care contribuie la educarea, consilierea si informarea consumatorilor asupra drepturilor lor legale, pe scurt, organismul care initiaza actiuni proprii, cum este si cercetarea de piata realizata, in vederea identificarii cazurilor in care comerciantii nu respecta drepturile legale ale consumatorilor, respectiv organismul care sesizeaza ANPC sau alte organisme de specialitate abilitate sa actioneze, atunci cand se constata incalcari ale legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor, precum este si practica comerciala incorecta a lantului de farmacii Catena.

acum 90 luni (26 Jan 2017)

Asociatia PRO CONSUMATORI (APC), organizatie de utilitate publica, a realizat in perioada 5-15 ianuarie 2017, in cadrul Campaniei "Fii un pacient activ!", o cercetare de piata avand drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor in raport cu consumatorii.

Asociatia a constatat ca lantul de farmacii Catena introduce pe bonul fiscal un numar de 10 sacose mici sau mari cu o anumita valoare, fara sa fi fost solicitate de consumator sau justificate de numarul produselor cumparate.

In cazul descoperit de APC, pe bonul fiscal, sacosa apare avand pretul de 0,30 lei pentru o sacosa mica si 0,5 lei pentru o sacosa mare, la care se aplica reducerea rezultata de 3 lei pentru 10 sacose mici si de 5 lei pentru 10 sacose mari. Impreuna cu reducerea de 2,70 lei, acordata pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumparat, ar rezulta, potrivit bonului, o reducere in total de 5,79 lei, respectiv 7,70 lei. 6, interzice o astfel de practica comerciala inselatoare care contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare, ori este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

Ca o curiozitate, din cele 4 farmacii de unde a fost achizitionat siropul de tuse, farmacia Catena a avut cel mai mare pret de vanzare, chiar si dupa aplicarea reducerii.

Replica din partea Catena

Urmare a mediatizarii rezultatelor cercetarii de piata, echipa de Marketing online a Catena a comunicat catre Asociatia PRO Consumatori un raspuns, pe care il redam, in totalitate: "Asociatia APC Romania, cunoscuta si ca ┬źAsociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania┬╗, abonata la defaimarea lantului de farmacii Catena, a identificat un produs mai putin cunoscut publicului larg si cu consum redus, al carui pret era cu cativa bani ma... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro