Dupa patru ani, s-a reluat circulatia feroviara pe tronsonul Gradistea-Giurgiu, prima linie ferata din Tara Romaneasca. Podul prabusit in 2005 va fi gata peste doi ani
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a participat vineri la reluarea traficului feroviar de pasageri intre Gradistea si Giurgiu, intrerupt in urma cu patru ani. "Am afirmat, luna trecuta, in vizita de lucru de la Giurgiu, ca pana la demararea lucrarilor de executie a Podului de la Gradistea, un prim pas pentru asigurarea mobilitatii cetatenilor din zona este reluarea circulatiei.
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a participat vineri la reluarea traficului feroviar de pasageri intre Gradistea si Giurgiu, intrerupt in urma cu patru ani. Faptul ca traficul feroviar pe acest tronson va fi reluat pana de 1 Mai a fost anuntat in exclusivitate de Romania libera in urma cu doua saptamani.
Sase trenuri Regio, Siemens Desiro, cunoscute si sub numele de Sageata Albastra, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Gradistea - Giurgiu si retur, trei trenuri pe directia dus si trei trenuri pe retur. Traseul are prevazute opt opriri iar distanta parcursa este de aproximativ o ora si 20 de minute.
Graficul de circulatie este realizat astfel incat intervalele orare sa raspunda nevoii de mobilitate a localnicilor.
"Am afirmat, luna trecuta, in vizita de lucru de la Giurgiu, ca pana la demararea lucrarilor de executie a Podului de la Gradistea, un prim pas pentru asigurarea mobilitatii cetatenilor din zona este reluarea circulatiei. Companiile feroviare s-au mobilizat destul de bine si au venit cu aceasta solutie in sprijinul oamenilor", a declarat ministrul Razvan Cuc.
Concomitent cu reluarea traficului pe ruta Giurgiu-Gradistea, CFR SA deruleaza proiectul de reabilitare a podului de peste Arges de la Gradistea, prabusit la inundatiile din 2005.
Anul trecut a fost lansata procedura de licitatie pentru elaborarea documentatiei tehnice care va prezenta varianta optima de traseu si solutia de executie pentru cele doua loturi. Valoarea estimata a obiectivului de investitii (SF/proiectare/executie pentru loturile I si II) este de 70 milioane de euro.
CITESTE si EXCLUSIV De 1 Mai va fi reluata circulatia trenurilor de calatori intre Gradistea si Giurgiu. ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro