Drumul spre mare, cu trenul, a ramas neterminat

Cei 225 km de cale ferata dintre Bucuresti si Constanta au fost modernizati cu fonduri euro preaderare, insa in multe gari de pe parcurs peroanele moderne, la standarde europene, nu au mai fost terminate si au ramas in paragina. Aproape un miliard de euro a costat modernizarea acestui tronson de cale ferata - bani de la Bruxelles si din bugetul national.Numai ca Romania nju a reusit sa absoarba in totalitate fondurile europene, asa ca multe obiective de investitii de pe traseu au ramas niste dezolante ruine, cum este cazul peroanelor din numeroase gari de pe traseu, majoritatea de pe tronsonul Bucuresti-Fetesti, construit de italienii de la Astaldi. Trenurile Soarelui au pornit In acest sfarsit de saptamana a inceput programul Trenurile Soarelui, derulat de CFR Calatori, prin care compania feroviara de stat spera sa atraga peste un milion de pasageri in acest sezon, pana la data de 13 septembrie, dupa cum a spus directorul general Iosif Szentes.

acum 57 luni (9 Jun 2016)

Cei 225 km de cale ferata dintre Bucuresti si Constanta au fost modernizati cu fonduri euro preaderare, insa in multe gari de pe parcurs peroanele moderne, la standarde europene, nu au mai fost terminate si au ramas in paragina. Se circula cu o viteza sporita, de 160 km/ora, remarcabila chiar pentru Romania, unde pe majoritatea liniilor garniturile abia se taraie, iar de doi ani autoritatile au reusit sa stapaneasca si furturile de componente feroviare.

Aproape un miliard de euro a costat modernizarea acestui tronson de cale ferata - bani de la Bruxelles si din bugetul national.Numai ca Romania nju a reusit sa absoarba in totalitate fondurile europene, asa ca multe obiective de investitii de pe traseu au ramas niste dezolante ruine, cum este cazul peroanelor din numeroase gari de pe traseu, majoritatea de pe tronsonul Bucuresti-Fetesti, construit de italienii de la Astaldi. La Fetesti, situatia este si mai grava, pentru ca nici macar liniile n-au mai fost inlocuite, dupa ce a expirat termenul in care Romania trebuia sa se incadreze pentru a primi bani de la Bruxelles. Cladirea garii a fost demolata si reconstruita la standarde europene, investitia fiind finalizata in urma cu doi ani de zile, insa peronjul se termina brusc, fara a ajunge la linia 1, asa ca esti nevoit sa te urci in tren de pe o portiune acoperita cu pamant si cu vagi urme din ceea ce odata a fost beton. Si nici macar peronul nou din fata garii, nu se simte foarte bine, din moment ce din el au inceput sa se desprinda sau sa se sparga bucatile de gresie montate acjum doi ani.

Se circula pe podurile lui Anghel Saligny

Urmeaza podurile de peste Dunare de la Fetesti si Cernavoda, pe care ministrul Transporturilor din perioada cand a fost semnat contractul de modernizare a caii ferate Bucuresti-Constanta, Miron Mitrea, acum proaspat iesit din puscarie, a "uitat" sa le includa in proiect. Reabilitarea celor doua poduri date in functiune in 1987 si pe care, din cauza degradarii, vi... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro