DNA, despre proiectele privind gratierea si modificarea Codului Penal: au prevederi arbitrare si nejustificate

DNA, despre proiectele privind gratierea si modificarea Codului Penal: au prevederi arbitrare si nejustificate

Astfel, DNA critica noua definitie propusa pentru abuzul in serviciu, care ar incrimina numai cazurile in care infractiunea provoaca o paguba mai mare de 200.000 de lei, despre care procurorii anticoruptie sunt de parere ca este o limita stabilita. - Sintagma "indeplineste un act contrar legii" nu clarifica in niciun fel problemele aparute dupa decizia Curtii Constitutionale a Romaniei nr.405/2016, si va ridica aceleasi probleme de interpretare ca si pana acum.- Se dezincrimineaza faptele care cauzeaza o vatamare intereselor legale ale unei persoane, daca nu se produce o paguba materiala, fiind plasate astfel in afara ilicitului penal numeroase fapte periculoase.Spre exemplu, se dezincrimineaza in parte faptele ce constituie obiectul dosarului care vizeaza nepunerea in functiune a barocamerei de la unitatea de arsi a unui spital si in care s-a produs vatamarea intereselor legale ale unor persoane prin imposibilitatea tratarii victimelor dezastrului de la "Colectiv".- Sintagma "in exercitarea atributiilor de serviciu" e inlocuita cu "in exercitarea serviciului".

acum 95 luni (19 Jan 2017)

Astfel, DNA critica noua definitie propusa pentru abuzul in serviciu, care ar incrimina numai cazurile in care infractiunea provoaca o paguba mai mare de 200.000 de lei, despre care procurorii anticoruptie sunt de parere ca este o limita stabilita. DNA acuza si ca proiectul de gratiere in masa exclude de la gratiere doar formele cele mai simple de evaziune fiscale, oferind gratiere completa pentru faptele mai grave.

Redam mai jos comunicatul Directiei Nationale Anticoruptie: "Cu referire la proiectele de modificare si completare a Codului penal si a Codului de procedura penala, precum si pentru gratierea unor pedepse, prin intermediul a doua ordonante de urgenta ale Guvernului, Directia Nationala Anticoruptie considera ca modificarea cadrului legislativ in regim de urgenta si in lipsa unor analize obiective care sa ateste o nevoie sociala imperioasa este nejustificata.Legislatia penala trebuie sa realizeze un echilibru intre nevoia societatii de a trage la raspundere toate persoanele care au savarsit infractiuni si drepturile fundamentale ale persoanelor cercetate ori aflate in executarea pedepselor aplicate , insa modificarile propuse ar altera acest echilibru. In ceea ce priveste infractiunea de abuz in serviciu: - Se dezincrimineaza faptele de abuz in serviciu care provoaca o paguba mai mica de 200.000 lei. Limita de 200.000 lei nu are nicio legatura cu decizia Curtii Constitutionale a Romaniei in ceea ce priveste aceasta infractiune, cu toate ca, in nota de fundamentare se invoca acest aspect. De asemenea, prin fractionarea unor achizitii publice in mai multe contracte cu valoare sub limita de 200.000 lei impiedica tragerea la raspundere penala pentru un eventual abuz in serviciu. - Limitele de pedeapsa se reduc foarte mult: de la 2-7 ani la 6 luni - 3 ani, fara a se preciza care este justificarea acestor modificari. Pedeapsa scade nejustificat de mult, scazand in consecinta si termenul de prescriptie la 5 ani. - Sintagma "indeplineste un act contrar legii... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro