Diversionistul Basescu ataca anticoruptia

De la o vreme, fostul presedinte face valuri impotriva modului in care este definit abuzul in serviciu de catre noul Cod Penal, propunand o versiune proprie care ar fi intemeiata pe un document ONU de acum 12 ani. Aceasta versiune este de fapt o diversiune si inca una de proasta calitate, al carei scop este sa scoata de sub autoritatea legii o arie larga de fapte de coruptie comise de functionarii statului. In acest context, dezbaterea in jurul abuzului in serviciu trebuie privita din acest punct de vedere: Sunt servite interesele societatii romanesti de o lege penala care pedepseste mai sever abuzul in serviciu sau de una in care definitia devine atat de stricta incat lasa in afara un spectru de fapte care pot fi considerate in mod rezonabil abuzive?

acum 53 luni (12 Jun 2016)

De la o vreme, fostul presedinte face valuri impotriva modului in care este definit abuzul in serviciu de catre noul Cod Penal, propunand o versiune proprie care ar fi intemeiata pe un document ONU de acum 12 ani. Aceasta versiune este de fapt o diversiune si inca una de proasta calitate, al carei scop este sa scoata de sub autoritatea legii o arie larga de fapte de coruptie comise de functionarii statului.

Daca doriti sa cautati o tara in care cetateanul are incredere in bunele intentii ale functionarului de stat, in competenta si buna sa credinta in indeplinirea sarcinilor de serviciu, atunci Romania nu este tara aceea. Avem un stat supradimensionat, in care persoanele aflate in pozitii de autoritate au abuzat in mod sistematic de aceste pozitii in folos personal sau de grup si in detrimentul statului ale caror interese se presupunea ca le reprezinta. De la functionarul de la ghiseu la politist si pana la responsabilii superiori din administratia locala si centrala, experienta generala este aceea a unui stat corupt, disfunctional si deloc prietenos cu cetateanul din taxele si impozitele caruia se hraneste. Nu vorbim doar de o perceptie mai mult sau mai putin corecta ci de fapte bine stabilite. Dosarele instrumentate de DNA din 2005 pana astazi sunt probe concrete ale coruptiei generalizate de la toate nivelurile statului roman. Ca atare, neincrederea societatii in stat este nu doar justificata, dar este dezirabila ca principiu de reglementare a activitatii functionarilor si demnitarilor. Cu alte cuvinte, este sanatos ca intr-o tara ca Romania, legea sa prezume ca, mai degraba, functionarul de stat este usor coruptibil si predispus la abuz decat ca este un profesionist de buna credinta. Aceasta nu este o incalcare a prezumtiei de nevinovatie pentru ca nu este vorba de o incalcare a drepturilor procesuale ale functionarului acuzat de coruptie, ci o masura preventiva. O societate patita cu coruptia statului are tot dreptul sa adopte o legislatie severa care ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro