"Din culisele cinematografiei". Cum s-a realizat "Catuse rosii", filmul considerat pierdut timp de 60 de ani si redescoperit intr-o cutie de pantofi

"Din echipa italiana care a venit la Bucuresti faceau parte regizorul Carmine Gallone, asistentul sau de regie, Caraciolla, actorii Maria Cebotari si Carlo Ninchi si directorul adjunct de productie pentru exterioare, Carlo de la Porta. Cebotari canta aici un cantec in stil popular, scris de Ion Vasilescu, iar un dans romanesc fusese pregatit de Floria Capsali, cu un ansamblu de balerini de la Opera Romana. "Nu stiu cate pahare cu vin au ciocnit oamenii nostri in cursul acelei nopti" Scena care le-a dat cele mai mari batai de cap organizatorilor a fost cea a exodului, Carmine Gallone solicitand o figuratie de cateva sute de persoane, pregatite de drum, cu copii, carute si boccele. A urmat "Escadrila alba", un film pierdut astazi Imediat dupa finalizarea acestei pelicule s-a trecut la realizarea unui alt film de razboi romano-italienesc, "Escadrila alba", consacrat aviatoarelor romance care in timpul razboiului au evacuat peste o mie de raniti grav, de pe linia frontului, inclusiv de la Stalingrad, fara a suferi pierderi in avioane.

acum 32 luni (21 Feb 2018)

Cinematografia romaneasca a primit un cadou nesperat in anul 2004, cand a fost gasita intamplator, intr-o cutie de pantofi aflata in subsolurile studiourilor "Cinecitta" din Roma, o copie a filmului "Odessa in fiamme" (n.r: "Odesa in flacari"). Si in Italia filmul a fost considerat a fi definitiv pierdut timp de mai bine de 50 de ani.

Numit la 1 aprilie 1941 la conducerea Oficiului National al Cinematografiei, for aflat in subordinea Ministerului Propagandei Nationale, ambitiosul medic Ion Filotti Cantacuzino, fiul printului Ioan Cantacuzino si al actritei Maria Filotti, a incercat sa faca si altceva decat simple "comenzi".

Discutiile au pornit de la un film despre Nicolae Balcescu

Pe langa sustinerea proiectului lui Jean Georgescu, "O noapte furtunoasa", despre care am mai scris, Cantacuzino a inceput inca din prima zi de mandat demersurile pentru realizarea de coproductii.

Astfel, in urma unei vizite a cineastului Constantin Ivanovici in Peninsula, in toamna anului 1941, s-a discutat despre posibilitatea realizarii unui film despre Nicolae Balcescu, iar o firma din Roma, "Grandi Film Storici", a venit cu o propunere concreta: realizarea unui film de actualitate, cu actiunea brodata pe evenimentele razboiului, exterioarele urmand sa fie turnate in Romania, iar interioarele la "Cinecitta".

Pentru redactarea scenariului a fost ales, din partea romana, scriitorul Nicolae Kiritescu, care a fost invitat la Roma, unde a lucrat impreuna cu italianul Gherardo Gherardi si cu regizorul filmului, Carmine Gallone. Maria, cantareata de opera, a fost parasita de sotul ei, Mihai Teodorescu, mare mosier din Chisinau, pentru o alta femeie.

Ramanand alaturi de mama sa, copilul sotilor Teodorescu va fi rapit de bolsevici, pentru a fi educat dupa dogmele lor. Urmeaza un intortocheat periplu al Mariei, care trece prin mai multe intamplari dramatic... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro