DIICOT: "Cine fura mai mult" - criteriul de promovare la CFR Timisoara

DIICOT:

Capii retelei care a sustras motorina de aproape un milion de euro din depozitele Depoului de Locomotive Timisoara au ajuns in spatele gratiilor. Desi locomotivele aveau un consum de 84 kg/100 km, norma de consum aprobata de conducerea Depoului Timisoara era de 140 de kilograme. De exemplu, pe 15 mai 2014, a fost organizat un flagrant si cu aceasta ocazie in plasa procurorilor a cazut Florin Varga care a fost prins avand in masina 15 bidoane de plastic, pline cu 300 de litri de motorina, pe care o cumparase de la revizorul Iosif Milos.

acum 46 luni (17 Apr 2016)

Capii retelei care a sustras motorina de aproape un milion de euro din depozitele Depoului de Locomotive Timisoara au ajuns in spatele gratiilor.

Magistratii au fost frapati de metoda ingenioasa de delapidare a motorinei, elaborata de creierul retelei, gestionarul-sef Gheorghe Borza. Acesta si-a folosit inclusiv cunostintele de fizica, manipuland indicele de densitate al motorinei, care variaza in functie de cresterea sau scaderea temperaturii.

Sustragerile de motorina erau atat de populare printre angajatii depoului incat combustibilul era folosit ca o adevarata moneda de schimb, arata anchetatorii.

"Promovarile in clasele superioare de calificare si calificativele acordate mecanicilor se fac pe preferinte contra unor sume de bani si motorina", a declarat un martor care a ales sa colaboreze cu procurorii.

Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori a calculat un prejudiciul estimativ, pentru perioada 2010 - iunie 2015, de 3.997.068 lei. Anchetatorii estimeaza insa ca "gaura" produsa societatii de hoti este mult mai mare, de ordinul milioanelor de euro. Concret, furtul motorinei era facut in cativa pasi: stabilirea unor false cote de consum mai mari, alimentarea locomotivelor cu o cantitate de combustibil mai mica decat cea trecuta in documentele justificative, intocmirea unor documente care atestau consumuri mai mari decat cele reale si valorificarea motorinei din surplusul din gestiune.

Capii retelei, gestionarul-sef al depoului Gheorghe Borza si liderul de sindicat Ioan Irimie Bolos, si-au luat toate masurile de siguranta pentru a nu fi prinsi.

Potrivit anchetatorilor, Bolos, printr-o pozitie de forta, a influentat angajarile din cadrul depoului, astfel incat sa fie aduse doar persoane obediente acestuia si care, ulterior, au fost angrenate in furtul de motorina. Asa s-a ajuns ca in retea sa fie atrasi, de-a lungul timpului, majoritatea angaj... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro