Diferentele dintre laptele de vaca si cel de soia. Ce trebuie sa consumi in functie de nutrientii continuti

Diferentele dintre laptele de vaca si cel de soia. Ce trebuie sa consumi in functie de nutrientii continuti

''Daca totusi doriti sa inlocuiti laptele de vaca, alegeti variantele de lapte de soia imbogatite cu calciu, dar cititi cu atentie etichetele nutritionale intrucat procentul de calciu din acest tip de lapte poate varia intre 80 si 500 mg, in functie de sortimentul ales'', este sfatul nutritionistului Adina Rusu.

acum 94 luni (2 Sep 2016)

De exemplu, laptele de soia, obtinut prin presarea boabelor de soia, are un continut semnificativ mai redus de calciu. ''Daca totusi doriti sa inlocuiti laptele de vaca, alegeti variantele de lapte de soia imbogatite cu calciu, dar cititi cu atentie etichetele nutritionale intrucat procentul de calciu din acest tip de lapte poate varia intre 80 si 500 mg, in functie de sortimentul ales'', este sfatul nutritionistului Adina Rusu. Cat despre calciul absorbit, cel dintr-o cesca de lapte de vaca si cel din una de soia imbunatatit cu carbonat de calciu este aproximativ acelasi. ''Pentru a obtine aceeasi cantitate de calciu din lapte ce contine fosfat tricalcic, va trebui sa consumati o cantitate de produs mai mare cu 30% deoarece aceasta forma de calciu nu are aceeasi biodisponibilitate si nu este la fel de bine absorbita in organism'', mai spune nutritionistul Adina Rusu. Comparativ cu laptele de vaca, bautura obtinuta din soia are mai putine proteine si riboflavina, dar si un continut mai redus al vitaminelor A si D. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro