Diferentele dintre glucoza si fructoza: ce contin dulciurile si de ce ar trebui sa ne ferim

Diferentele dintre glucoza si fructoza: ce contin dulciurile si de ce ar trebui sa ne ferim

Alege sursele sanatoase de zaharuri, precum fructele, legumele, mierea sau cerealele integrale si limiteaza consumul de dulciuri procesate industrial, de tipul bomboanelor, a produselor de patiserie sau a napolitanelor. Cercetatorii americani au monitorizat sanatatea participantilor la studiu care, timp de doua saptamani, au avut un aport zilnic de sirop de porumb provenit din bauturi carbogazoase. Mai multe tipuri de zahar sunt scrise pe etichetele deserturilor, precum dextroza sau sirop de glucoza, si fructoza, adica sirop de porumb. ...este recomandat ca 50-60% din necesarul zilnic de calorii sa-l obtii din glucide ...aportul zilnic de zahar recomandat este de 40 de grame.

acum 55 luni (4 Jan 2015)

Zaharurile, cunoscute si sub forma de glucide, sunt esentiale pentru organism. In regimul alimentar de zi cu zi, intre 50% si 60% din necesarul de calorii ar trebui sa provina din glucide. Alege sursele sanatoase de zaharuri, precum fructele, legumele, mierea sau cerealele integrale si limiteaza consumul de dulciuri procesate industrial, de tipul bomboanelor, a produselor de patiserie sau a napolitanelor. Exista mai multe tipuri de zaharuri in alimente, principalele fiind fructoza si glucoza. Nutritionistii avertizeaza, insa, ca ele sunt prezente in prajituri, sucuri, produse de patiserie, paine, dar si in sosuri, conserve si chiar muraturi. In cantitati moderate, mai ales daca sunt provenite din fructe si din legume, fructoza si glucoza sunt benefice organismului. Ele furnizeaza necesarul de energie de care are nevoie organismul. Glucoza versus fructoza: cum se asimileaza Si glucoza, si fructoza sunt forme asemanatoare de zahar, dar au indicii glicemici diferiti. In timp ce fructoza are un indice glicemic de 19, cel al glucozei se apropie de 100. Avand un indice glicemic atat de mare, glucoza "bulverseaza" pancreasul, care este fortat sa echilibreze balanta glicemica prin producerea de insulina intr-un timp foarte scurt.

O alta problema ridicata de alimentele cu indici glicemici mari este ca, dupa cresterea brusca a glicemiei, intervine scaderea la fel de rapida, motiv pentru care apare senzatia de foame artificial. Spre deosebire de glucoza, fructoza nu suprasolicita pancreasul, dar odata ajunsa in ficat, este transformata tot in glucoza, iar procesul de metabolizare se reia. Fructoza si glucoza sunt "oze", adica zaharuri simple

Formula lor chimica este aceeasi, fiind un fel de "surori gemene".

Problema este urmatoarea: daca luam glucoza si fructoza din fructe si din legume, ele sunt benefice organismului, pentru ca intotdeauna se afla in prezenta altor glucide, inclusiv a celor insolubile si nedigerabile de tipul fi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro