Despre excomunicarile din Vrancea: unii credinciosi cred ca biserica parohiala e afacerea lor privata

Despre excomunicarile din Vrancea: unii credinciosi cred ca biserica parohiala e afacerea lor privata

Probabil prins intre dificultatile capitalismului si jertfelnicia preotiei, acesta n-a prea inteles mesajul ierarhului sau si ce ii spun canoanele si a apelat la o cale batatorita si de alti preoti naivi, care se cred de capul lor in Biserica: s-a ratoit la ierarh ca magazinul e al lui si nu priveste pe nimeni ce face cu el, dar a inceput sa se victimizeze mincinos in fata unor credinciosi mai apropiati (unii chiar rude si prieteni de familie) ca ierarhul a luat deja decizia de a-l transfera, pe el, care a trudit alaturi de ei la ridicarea bisericii. Isi iau autorizatie de la Politie si, timp de cateva duminici, la pragul dintre anii 2014-2015 organizeaza proteste in fata Protoieriei de la Focsani, cu afise acuzatoare si jignitoare la adresa ierarhului, pe model sindical: "Cipriane nu uita, Vrancea nu-i mosia ta", "Nu ne intimidati cand ne atacati", "Cipriane, chiar acu', ia-ti valiza si te du" etc. Ca si cum nu ajungea, razboinicul Romica de pe Milcov scoate si o carte de 100 de pagini, "Fata necunoscuta din parohia Sf. Asa ca, in data de 7 mai, constatand ca parohia este in pragul schismei dupa 8 luni de tulburari, Arhiepiscopia decide excomunicarea celor trei agitatori, ca masura ultima de a indeparta sursa de tulburare, dar nu fara posibilitatea de indreptare. Astfel, ei pot reveni in sanul Bisericii in doua situatii: fie fac pocainta publica indelungata, asemanatoare protestelor si primesc iertarea Arhiepiscopului (care i-a mai iertat de doua ori), fie aduc adeverinta de la psihiatru ca au suferit de patologii temporare ce i-a pus in situatii independente de vointa lor (conform unor surse din Arhiepiscopia Buzaului si Vrancei). Pavel fiind cel care o mentioneaza ca metoda drastica si ultimativa de incercare de recuperare a celui ce se plasa afara de Biserica, prin propriile actiuni si decizii. Iar credinciosii parohiei, care nu faceau parte dintre cei 30 de protestatari, ei unde se mai duc daca le inchizi biserica sau o muti...probabil la culte pirat, infiintate de preotii caterisiti de BOR cum deja vedem ca se intampla in Romania (vezi garajul lui Onufrie din Bucuresti, cazul Ioan Preoteasa sau preotii caterisiti din Constanta care acum fac pe preotii in niste asociatii pseudo-religioase).

acum 48 luni (15 May 2015)

>

Cazul de la Vrancea nu este nou prin BOR. Noutatea o constituie raspunsul autoritatilor bisericesti la acest tip de problema: aplicarea unei norme disciplinare extreme, care pare (dar nu este) nepotrivita pentru vremurile noastre.

La Vrancea, un grup de credinciosi, in frunte cu trei "lideri", Romica Gavrila, Nela Panaite si Elena Daniela Banes s-au atasat atat de tare de preotul lor paroh, Vatra Georgica, incat l-au transformat in idol. Cert este ca, simultan cu slujirea la altar, preotul mai slujea si la tejghea, avand o afacere proprie, inceputa cam odata cu constructia bisericii, care consta in vanzarea de obiecte religioase in cadrul unui magazin propriu. Pe de o parte, credinciosii il vedeau ca un om dedicat slujirii si filantropiei, pe de alta parte el gasise o cale prin care banii bisericii intrau in buzunarul lui. Doar si politicienii fac la fel: se arata ca slujesc poporului, iar la adapostul acestei respectabile slujiri se framanta cum sa treaca banii din bugetul public in buzunarul personal. Ferm, acesta i-a pus in vedere parintelui ca preotia e incompatibila cu spiritul antreprenorial si, ca urmare, ori inchide afacerea, ori o transforma in ceea ce este regulamentar, pangar bisericesc, altfel va suporta consecintele unui transfer disciplinar. Probabil prins intre dificultatile capitalismului si jertfelnicia preotiei, acesta n-a prea inteles mesajul ierarhului sau si ce ii spun canoanele si a apelat la o cale batatorita si de alti preoti naivi, care se cred de capul lor in Biserica: s-a ratoit la ierarh ca magazinul e al lui si nu priveste pe nimeni ce face cu el, dar a inceput sa se victimizeze mincinos in fata unor credinciosi mai apropiati (unii chiar rude si prieteni de familie) ca ierarhul a luat deja decizia de a-l transfera, pe el, care a trudit alaturi de ei la ridicarea bisericii. Scenariul e clasic, l-am mai vazut si la altii, care intrand in conflict cu canoanele si disciplina, se agata de imaginea lor in fata credincio... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro